۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۶۹۳۴۹۱
حجت الاسلام بابائیان در گفت‌وگو با رسا:

مطالبه مردم محاکمه عادلانه بانیان اصلی وضع موجود است

مطالبه مردم محاکمه عادلانه بانیان اصلی وضع موجود است
مازندران - استاد حوزه علمیه مازندران بر لزوم برخورد قاطع با عوامل اصلی اخلال در نظام اقتصادی کشور تأکید کرد و گفت: تصمیمات نادرست دولت روحانی عامل کوچک شدن سفره مردم است.

حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره به احکام صادره برای تعدادی از اخلال گران اقتصادی ضمن تقدیر از این اقدام دستگاه قضا، گفت: مقابله با فساد و مفسدان و ریشه کن کردن آنها نیازمند یک عزم ملی است.

وی با بیان این که مقابله با مفسدان اقتصادی امری ضروری و اولویت دار در کشور است، افزود: نباید اجازه دهیم عده ای فساد موجب خدشه دار شدن جایگاه ایران اسلامی در داخل و خارج شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تقدیر از رویکرد جدید دستگاه قضا در برخورد با جریان های فاسد اقتصادی در کشور، خاطرنشان کرد: باید ریشه این جریان ها که موجب بر هم زدن نظام اقتصادی در کشور می شود خشکانده شود.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این که تا زمانی که مفاسد اقتصادی در جامعه وجود داشته باشد صیانت از ذخایر ملی کشور و بیت المال وجاهتی ندارد، تصریح کرد: این جریان های فاسد همچون موریانه ذخایر کشور را به تاراج می برند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مجلس و دولت باید بسترهای فساد و زمینه های شکل گیری فساد اداری، اقتصادی و فرهنگی را از بین ببرند، خاطرنشان کرد: امروز دستگاه پرچم دار مقابله با فساد در کشور است و تاکنون نیز عملکرد بسیار خوبی از خود به یادگار گذاشته است.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این که در مبارزه با فساد نباید تنها به برخورد با برخی عوامل سطحی و پایین دست اکتفا کرد، بیان داشت: باید کسانی که در رأس امور بودند نیز به پای میز محاکمه کشانده شوند.

وی با اشاره به این که امروز مقابله و محاکمه چنین افرادی مطالبه عمومی ملت ایران است، خاطرنشان کرد: این افراد که زمانی دارای مسؤولیت بودند با تصمیمات غلط و غیر کارشناسی خود منابع عمومی کشور را نابود کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مطالبه مردم محاکمه عادلانه مقصران اصلی وضعیت موجود است، تصریح کرد: دستگاه قضا نباید بگذارد این افراد به راحتی از زیر بار مسؤولیت خود فرار کنند.

حجت الاسلام بابائیان با اشاره به این که متأسفانه برخی ها با بی تدبیری خود باعث افزایش 780 درصدی ارز در کشور شدند، گفت: افزایش 600 درصدی مسکن و 700 درصدی مواد غذایی نتیجه عملکرد غلط و اشتباه همین افراد در دوران مسؤولیتشان است.

وی با بیان این که با اشاره به این که تصمیمات نادرست مسؤولان دولت گذشته موجب کوچک تر شدن سفره مردم شده است، افزود: امروز ملت بزرگ ایران به دلیل ناکارآمدی های گذشته از لحاظ معیشتی در وضعیت نامناسبی قرار دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که دستگاه قضا باید با پشتوانه عظیم مردمی با اخلال گران اقتصادی برخورد قانونی کند، بیان داشت: کوچکترین مماشات با این گونه جریان ها موجب تکرار چنین اتفاقات ناگواری در کشور خواهد شد./950/ت310/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹
نقد
0
0