۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۶۹۳۸۷۳

تهدید داعش در زادگاه خود؛آمریکا!

تهدید داعش در زادگاه خود؛آمریکا!
یک رسانه آمریکایی از اعلام آماده باش پلیس و افزایش تدابیر امنیتی در منطقه ویرجینیای شمالی به دلیل تهدید بالقوه از سوی گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، باتوجه به هشدار جدید پلیس ویرجینیای شمالی در آمریکا نسبت به تهدید بالقوه علیه مراکز خرید، نیروهای این ایالت در حالت آماده باش به سر می برند.

«کوین دیویس» رئیس پلیس شهر «فرفاکس» (پرجمعیت ترین شهر ایالت ویرجینیا) گفت: ما حضور نیروهای پلیس را در سراسر شهر از جمله معابر اصلی، مراکز حمل و نقل، میدان ها و مراکز خرید افزایش داده ایم.

پلیس همچنین اعلام کرده است که این اقدامات امنیتی تا پایان هفته جاری برقرار خواهد بود. مقامات ایالتی می گویند در صورت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تهدید، افزایش حضور نیروهای پلیس ممکن است تا روز سه شنبه تمدید شود.

گروه تروریستی داعش پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در ماه اوت (مرداد)، فعال تر شده و مقامات آمریکایی می گویند همزمان تهدیدات سایر گروه های تروریستی بین المللی و القاعده هم در حال افزایش است.

«جان کوهن» رئیس اطلاعات وزارت امنیت داخلی آمریکا، این هفته گفت که گروه‌های تروریستی از افراد خود می‌خواهند که به تنهایی در داخل و خارج از کشور دست به اقدامات تروریستی انفرادی بزنند.

وی افزود: «در حال حاضر ما شاهد افزایش چشمگیر فعالیت آنلاین عناصر مختلف القاعده و داعش هستیم.

ویرجینیای شمالی بخشی از ایالت ویرجینیا است که دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و پرجمعیت‌ترین منطقه ایالت ویرجینیا و منطقه کلانشهری واشنگتن است.

ارسال نظرات