۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۶۹۳۹۸۶

ابتلای سخنگوی کاخ سفید به کرونا تایید شد

ابتلای سخنگوی کاخ سفید به کرونا تایید شد
«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای از ابتلایش به ویروس کرونا و مثبت شدن آزمایش خود در روز یکشنبه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، سخنگوی کاخ سفید از ابتلای خود به ویروس کرونا خبر داد.

بر اساس این گزارش، «جن ساکی» گفت که آزمایش کرونای وی روز یکشنبه مثبت شده است. وی در عین حال افزود که روز چهارشنبه گذشته در پی ابتلای یکی از اعضای خانواده اش به ویروس کرونا با هماهنگی مقامات و تیم پزشکی کاخ سفید تصمیم گرفته است همراه رئیس جمهور آمریکا به سفر خارجی نرود.

ساکی گفت: از آن زمان، من در روز‌های چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه در قرنطینه بودم و آزمایش کرونای من منفی بوده است.

سخنگوی کاخ سفید همچنین افزود که از روز چهارشنبه هیچ تماس نزدیکی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا یا اعضای ارشد کارکنان کاخ سفید نداشته است.

ساکی گفت: من آخرین بار رئیس جمهور را روز سه شنبه دیدیم آن هم در فضای باز و در حالی که شش فوت فاصله داشتیم و ماسک زده بودیم.

سخنگوی کاخ سفید در عین حال گفته که به دلیل دریافت واکسن کرونا، علائم وی خفیف است و از خانه به کار خود ادامه خواهد داد و پس از ۱۰ روز قرنطینه و تست منفی کرونا به کار خود باز خواهد گشت.

این در حالی است که نخستین وزیر خارجه سیاه پوست آمریکا و از چهره‌های برجسته حزب جمهوریخواه این کشور، اخیراً در پی عوارض ناشی از کووید ۱۹ جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، «کالین پاول» از سیاستمداران باسابقه آمریکا در سن ۸۴ سالگی به دلیل تبعات ناشی از بیماری کرونا، فوت کرد.

وی نخستین سیاه پوستی بود که به عنوان وزیر خارجه آمریکا انتخاب شد و با حضور پررنگ در چندین دولت جمهوریخواه، در شکل دهی به سیاست خارجی آمریکا در سال‌های پایانی قرن ۲۰ و اوایل قرن ۲۱ تأثیرگذار بود.

وی شصت و پنجمین وزیر خارجه آمریکا بود که از ۲۰ ژانویه ۲۰۰۱ تا ۲۳ ژانویه ۲۰۰۵ با دولت جرج دابلیو بوش همکاری می‌کرد.

پاول همچنین سابقه خدمت در ارتش آمریکا را داشت و از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۸۹ مشاور امنیت ملی و از ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
کرونا مرزها را درنوردیده است
0
0