۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۹۴۰۳۹

دیدگاه ها و نظرات جریان انقلاب از جایگاه خاصی در گلپایگان برخوردار است

دیدگاه ها و نظرات جریان انقلاب از جایگاه خاصی در گلپایگان برخوردار است
حجت الاسلام والمسلمین کرامتی گفت: در عین توجه به نظرات و دیدگاه های تمام جریان ها و گروه‌ها، جریان انقلاب از جایگاه خاصی برخودار است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین کرامتی، امام جمعه شهرستان گلپایگان در جمع طلاب و فضلای گلپایگانی مقیم قم که در مدرسه آیت الله العظمی گلپایگانی برگزار شد، گفت: حضور در جمع طلاب و فضلا توفیقی الهی است که می تواند قوه محرکی بر پیشبرد برنامه های فرهنگی و تبلیغی باشد.

وی دهه پایانی ماه مبارک ربیع الاول و خجسته میلاد پیامبر اعظم محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله)، امام صادق(علیه السلام) و سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) به قم را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: یکی از مهمترین عنایات حق تعالی به عالم بشریت ولادت پیامبر اعظم(صلی الله علیه و اله) است که ضمینه‌ساز بسیاری از رویدادها و سرآغاز تحولات عمیق و نقطه عطفی در تاریخ بشریت بود.

حجت الاسلام والمسلمین کرامتی با بیان این که وجود مقدس نبی مکرم اسلام(ص) روح تازه‌ای به بشریت مرده از ظلم و فساد و رنجور از خرافه و تباهی دمیدند، خاطرنشان کرد: در دورانی که از اخلاق، کرامت و فضیلت اثری نبود، نبی مکرم اسلام(ص) زمینه ساز ظهور مکتب اسلام شد و به بشریت روح داد و آن را زنده کرد.

دیدگاه ها و نظرات جریان انقلاب از جایگاه خاصی در گلپایگان برخوردار است

وی با تأکید بر این که دعوت پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) دعوت به حیات طیبه و ماندگاری است، ابرازداشت: تمام ادیان توحیدی و اسلام رسیدن انسان به حیات طیبه در حوزه‌های فردی و اجتماعی را مهمترین رسالت اولیای الهی شمرده است.

امام جمعه شهرستان گلپایگان افزود: حیات طیبه انسان را متصل به منبع لایزال حضرت احدیت می‌کند و فیض جاودانه ای را نصیب آدمی می‌سازد.

وی تعقل و تنظیم امور زندگی فردی و اجتماعی با سنجه عقلانیت را مهمترین خصیصه و ممیزه حیات انسانی توصیف کرد و ابرازداشت: حیات طیبه همان حیات برتری است که نوید نبوت و رسالت همه انبیا به ویژه وجود مقدس نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) بوده است، همان حیاتی که خود در گرو عمل صالح ناشی از اعتقاد قوی، راسخ، استوار و برخودار از منطق محکم شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین کرامتی با بیان این که عمل صالح هر انسانی اگر با اعتقاد و ایمان راسخ همراه شود، انسان را به حیات طیبه جاودانه می‌رساند، خاطرنشان کرد: ماموریت های نبی مکرم اسلام(ص) و همه انبیای الهی در گرو تعلق به مکتب وحیانی است.

امام جمعه شهرستان گلپایگان به شاخصه اکمل و اتم دین مبین اسلام اشاره نمود، اظهار داشت: دین اسلام به وزان شخصیت والای نبی مکرم اسلام(ص) از شمول، لطافت و عقلانیت و تمام ویژگی های جاذب برای انسان برخودار است. بعثت تمام انبیای الهی ناظر به اهمیت عرضه اسلام به دست مبارک پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله صورت گرفته است.

وی با بیان این که متاسفانه برخی نسبت به اسلام نگاه حداقلی دارند، خاطرنشان کرد: اینان معتقدند که خودسازی صرف و تصفیه باطن و طی مراتب کمال فارغ از رویکرد اجتماعی مورد تاکید اسلام است؛ در حالی که بسیاری از علما و مراجع دینی نگاه حداکثری به اسلام را توصیه کرده، دین اسلام را دین جامع و ساری در تمام زمینه و پاسخگو به نیاز بشر در حوزه های مختلف معرفی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کرامتی با بیان این که یکی از جلوه‌های جامعیت و کمال دین، این است که اسلام را طوری تعریف کنیم که بتواند بشریت را در تمام حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... هدایتگر باشد، اظهار داشت: ارائه تعریف درست و متقن از اسلام، نخستین وظیفه ادای حق جامعیت اسلام است.

وی شأن روشنگری و لایه تبیین و معرفی دقیق دین را از وظایف و رسالت های علما و طلاب دانست و افزود: باورمند کردن مردم به واقعیت‌‎های اسلام در مقیاس کامل و جامع دین، رسالتی سنگین و بر دوش حوزه‌های علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین کرامتی با بیان این که سیاستمداران و سیاست گزاران و برنامه ریزان نتوانسته اند حق جامعیت اسلام را ادا نمایند و از این حیث نسبت به دین مبین اسلام جفا شده است، اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از مشکلاتی که اکنون با آن مواجهیم، نشأت گرفته از غفلت نسبت به آموزه‌های راستین اسلام است.

دیدگاه ها و نظرات جریان انقلاب از جایگاه خاصی در گلپایگان برخوردار است

امام جمعه شهرستان گلپایگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حضور حضرت معصومه سلام الله علیها زمینه‌ساز شکل گیری حوزه مقتدر در جهان اسلام شده است، اظهار داشت: تربیت علما، بزرگان، اندیشمندان و فرهیختگان و نخبگان و شخصیت های دینی و صاحب نظر تنها گوشه‌ای از ثمرات و برکات وجودی حضور ملجع شریف حضرت معصومه(سلام الله علیها) در شهر مقدس قم است.

حجت الاسلام والمسلمین کرامتی با بیان این که ارتباط خوبی با علما و فضلای شهرستان برقرار شده است، ابراز داشت: همواره تلاش نموده ایم تا آرامش را اصل بر دیگر فعالیت ها قرار داده و امام جمعه همچون پدر معنوی همه گروه ها و سلیقه ها، فضای کلی شهر را در مسیر حرکت به سمت تعالی حفظ و هدایت نماید.

سخنران این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شهرستان گلپایگان با بیان این که در عین توجه به نظرات و دیدگاه های تمام جریان ها و گروه‌ها، جریان انقلاب از جایگاه خاصی برخودار است، تصریح کرد: حضور جدی و فعال طلاب و علما در ارتباط با مسائل شهرستان و ارائه راهکارهای عملیاتی بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است.

امام جمعه شهرستان گلپایگان ضمن ارائه گزارشی از آمار مساجد و مبلغان مستقر در شهرستان، خاطرنشان کرد: قطعا تقویت طلاب مستقر در شهرستان در ایام‌های تبلیغی و توجه ویژه به میدان داران فرهنگ دینی این عزیزان حائز اهمیت است.

حجت الاسلام والمسلمین کرامتی به سختی‌ها و مشکلات دوران کرونا اشاره کرد و یادآور شد: کرونا مشکلات عدیده‌ای را برای حوزه‌های مختلف تبلیغی ایجاد نموده است. امیدواریم با فراهم‌سازی زمینه‌ حضور طلاب و فضلا، از ظرفیت‌ها و استعدادهای این عزیزان بیش از پیش بهره مند شویم.  

وی با بیان این که مقام مرجعیت مقام ممتازی در جامعه و حوزه‌های علمیه و نظرات و دیدگاه‌های این عزیزان محترم است، اظهار داشت: نقد دیدگاه‌ها و بیان نظرات در رابطه با مهمترین مسائل از سنت‌های اصیل حوزه‌های علمیه است، بیان دیدگاه‌ها و مطرح‌سازی نقدها باید با حفظ احترام متقابل دنبال شود.

حجت الاسلام والمسلمین کرامتی در بخش پایانی این جلسه، پاسخ هایی را ناظر به سوالات و دغدغه‌های طلاب و فضلا مطرح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی نکونام، نماینده طلاب و فضلای گلپایگان ضمن تبریک سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)، به مشکلات دوران کرونا و تحت الشعاع قرار گرفتن مباحث آموزشی، پژوهشی و تبلیغی اشاره نمود و اظهار داشت: همواره باید دعا کنیم تا بلای کرونا از تمام جهان به ویژه سرزمین های اسلامی و کشور ایران رخت بر بندد.

وی در ادامه ضمن تبینی از تاریخ ورود فاطمه معصومه(سلام الله علیها)، با بیان این که امیدواریم سبک زندگی و حرکات و رفتار ما مورد پسند حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها قرار گیرد، اظهار داشت: وجود نازنین حضرت معصومه سلام الله که تجلی گاه چهره فاطمه زهرا سلام الله علیها است، برکتی برای ساکنان شهر مقدس قم است.

نماینده طلاب گلپایگان در بیان ویژگی های فاطمه معصومه سلام الله علیها، محدثه بودن را از جمله ویژگی های حضرت دانست و افزود: فاطمه معصومه(سلام الله علیها) همچون مادر گرامیشان فاطمه زهرا(سلام الله علیها) دفاع جانانه‌ای از ولایت و امامت داشته‌اند.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده حداکثری مسئولان فرهنگی شهرستان از حضور مبلغان و طلاب مقیم قم، تصریح کرد: حوزه های مختلف تبلیغی را می توان برای حضور طلاب و فضلای پژوهشگر فعال نمود، حضور طلاب فاضل در عرصه آموزش و پرورش و مجموعه‌های دانشگاهی می‌تواند ثمرات فراوانی بر ارتقاء سطوح دینی و فرهنگی منطقه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام همکاری طلاب در به روز رسانی آمار و اطلاعات فضلای شهرستان را بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و ابراز داشت: امیدواریم با شناسایی ظرفیت ها، بتوانیم جلسات مستمری را با نخبگان شهرستان داشته باشیم.

ارسال نظرات