۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۶۹۴۰۷۰
قائم مقام مدیر حوزه های علمیه:

اولویت اصلی روحانیت باید مردم، مسجد و فعالیت های تبلیغی باشد

اولویت اصلی روحانیت باید مردم، مسجد و فعالیت های تبلیغی باشد
مازندران - قائم مقام مدیر حوزه های علمیه با تأکید براین که حوزه باید به اصالت اصلی خود بازگردد، گفت: اولویت اصلی روحانیت باید مردم، مسجد و فعالیت های تبلیغی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ملکی، قائم مقام مدیر حوزه علمیه نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه استان با اشاره به برخی آسیب های پیش روی حوزه های علمیه گفت: برای رفع این آسیب ها حوزه های علمیه باید به خویشتن خود بازگردند.

وی با بیان این که متأسفانه حوزه های علمیه و روحانیت به دلیل برخی مشغله ها و مأموریت های به وجود آمده از اصالت های خود فاصله گرفته اند، افزود: امروز بازگشت به آن اصالت های مهم حوزوی باید به طور جدی مورد توجه حوزویان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به این که انقلاب اسلامی فضا و بستر را برای حضور پررنگ تر حوزه های علمیه در عرصه های مختلف فراهم کرده است، بیان داشت: این حوزه علاوه بر فرصت های خوبی که با خود به همراه دارد می تواند یک تهدید هم محسوب شود.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه با تأکید براین که اولویت اصلی روحانیت باید مردم، مسجد و فعالیت های تبلیغی باشد، خاطرنشان کرد: پرداختن به امور دیگر می تواند روحانیت را از وظایف اصلی خود دور کند.

وی در ادامه سخنان خود به برخی ویژگی ها و شاخصه های علمای بزرگ و رویکرد طلبه پروری آنها اشاره کرد و افزود: رمز موفقیت بسیاری از عالمان برجسته که حوزه علمیه ای را اداره می کردند، حضور مستمر و پررنگ آنها درمیان طلاب بود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان این که تربیت صحیح طلاب، نیازمند حضور مستمر و دائمی مدیران در مدارس علمیه است، خاطرنشان کرد: علما و بزرگان حوزه نیز همواره حضور پررنگی در حوزه داشتند و همواره در کنار طلاب بودند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه با تأکید براین که امروز حوزه باید به آن اصالت اصلی خود بازگردد، ادامه داد: به طور حتم موفقیت همه ما در این عرصه مهم توجه به همان اصول بنیادی در حوزه است.

وی با بیان این که ورود ما به عرصه های مدیریتی حوزه مسؤولیت بسیار مهم و سنگینی است که باید به آن توجه شود، بیان داشت: در این مأموریت بسیار مقدس و نورانی که ادامه مسیر انبیای الهی است باید به نحو احسن سربازی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در بخش پایانی سخنان خود با گرامیداشت یاد حجت الاسلام طاهری، مدیر اسبق حوزه علمیه مازندران، از این عالم وارسته به عنوان مدیری جهادی، انقلابی و به معنای واقعی کلمه مخلص یاد کرد و افزود: به طور حتم خدمات شایسته این شخصیت بارز در ذهن و یاد طلاب و روحانیان حوزه علمیه استان به یادگار خواهد ماند./950/پ210/

ارسال نظرات