۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۶۹۴۱۰۵
آیت الله حسینی بوشهری:

شرایط زمانه در قانون گذاری باید مورد توجه قرار گیرد

شرایط زمانه در قانون گذاری باید مورد توجه قرار گیرد
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به برخی معضلات در مسائل زنان و خانواده، لزوم توجه به ظرفیت جامعه و شرایط زمانه را در هر گونه فعالیتی در این عرصه، مورد تأکید قرار داد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری، در دیدار با انسیه خزعلی، معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، ضمن اشاره به اهمیت مسئله زنان و خانواده، این موضوع را یک مسئله مهم توصیف کرد و افزود: جا دارد دست اندرکاران تمام شبانه روز خود را در راه ایفای این مسئولیت صرف کنند چرا که متأسفانه مدت هاست فرهنگ بی رحم دنیای غرب، مباحث خانواده و زن را تحت شعاع قرار داده و دشمنان هزینه‌های هنگفتی انجام داده‌اند و متأسفانه تا حدودی نیز موفق بوده‌اند.

وی ادامه داد: دو آسیب در مسائل مربوط به امور زنان و خانواده وجود دارد. اول تبلیغات و هجمه دشمنان و دوم کم کاری دستگاه‌های ذی ربط؛ با تمام اقداماتی که در این زمینه شده است متأسفانه اقدامات بایسته و شایسته در حیطه عفاف و حجاب و مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی صورت نگرفته است و با توجه به گستردگی تبلیغات دشمنان، لزوم فعالیت در این عرصه بیش از پیش واضح می‌شود.

امام جمعه قم جایگاه زن در اسلام را، یک جایگاه ویژه ارزیابی کرد و ضمن اشاره به تغییر این جایگاه، قبل و بعد از بعثت، افزود: جایگاه زن، بعد از آمدن پیامبر (صلی الله علیه و آله  و سلم)، 180 درجه تغییر کرد و نحوه برخورد و رفتار پیامبر(صلی الله علیه و آله  و سلم) با دختر بزرگوارشان حضرت فاطمه(سلام الله علیها)، به جهانیان نشان داد که زن در دیدگاه اسلام چه منزلت و جایگاهی دارد.

وی در ادامه حوادث دوران پهلوی و اقدامات آن‌ها در مقابله با حجاب و مقابله بانوان متدین با این حرکت را مورد توجه قرارداد و ضمن اشاره به محوریت زن در تربیت یک جامعه، خاطر نشان کرد: زن کانون تربیت فرزندان و در نتیجه کانون تربیت یک کشور است اما متأسفانه توطئه‌ای در کار است که سمت و سوی جامعه به جایی کشیده شود که خانه دیگر کانون مهر و محبت نباشد و فرزندان به اندازه کافی از محبت، این گوهر ارزشمند، بهره مند نگردند و به ناچار آن را در جایی خارج از خانه و خانواده دنبال کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ضمن اشاره به لزوم توجه به ظرفیت جامعه در قانون گذاری و اقدامات مربوط به عرصه زن و خانواده تصریح کرد: شرائط زمان و زمانه باید لحاظ شود تا گروه هدف احساس خیرخواهی کند و نه احساس تقابل. همانگونه که اسلام احکام خود را تدریجاً در جامعه مطرح کرد و مردم را رفته رفته با دین الهی آشنا نمود.

وی ضمن اشاره به کلام مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تبیین، روشنگری و تبیین را در تمامی عرصه‌ها کارساز دانست و افزود: رفته رفته فضا را در دست بگیرید و فعالیت خود را با نقد فرهنگ غرب و بیان جایگاه زن در اسلام رونق ببخشید.

آیت الله حسینی بوشهری، در پایان، ضمن اشاره به دو مسئله سقط جنین و کاهش جمعیت خاطر نشان کرد: امروز جاهلیت مدرن با بهانه‌ مشکلات اقتصادی، به سقط جنین و جلوگیری از فرزند آوری روی آورده است و این توجه مسئولین در حل مشکلات اقتصادی را می‌طلبد تا اینگونه بهانه‌ها از بین برود. نیروی انسانی سرآمد قدرت هر کشوری است و مسئولین باید کمک کنند تا با حل مشکلات و موانع، کانون خانواده‌ها گرم نگاه داشته شود تا زن به خاطر مشکلات اقتصادی مجبور به کار تمام وقت نباشد یا احساس نکند که اگر در خانه ماند و به تربیت فرزندان مشغول شد، کسر شأن است.

شایان ذکر است، در ابتدای جلسه، انیسه خزعلی، معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، به برخی مشکلات زنان در جامعه اشاره کرد و ضمن اشاره به لزوم بازنگری در برخی قوانین خاطر نشان کرد: باید فرزندان خود را به زبان روز تغذیه کنیم و تنها اینگونه می‌توانیم به سمت تمدن بزرگ اسلامی حرکت کنیم و در تحقق گام دوم انقلاب گام بر داریم.

ارسال نظرات