۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۶۹۴۲۶۲

چه مواد غذایی را می‌توان در فضا پرورش داد؟

چه مواد غذایی را می‌توان در فضا پرورش داد؟
یک فضانورد ناسا برای تغذیه خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی برای اولین‌بار با فلفل چیلی پرورش یافته در ایستگاه فضایی، تاکو (نوعی غذای مکزیکی) درست کرد.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام‌جم آنلاین، دانه‌های این فلفل‌ها به عنوان بخشی از آزمایش ناسا برای این که ببیند چه مواد غذایی را می‌توان در فضا پرورش داد، در ماه ژوئن به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتقل شدند. این آزمایش برای کمک به ایجاد منابع غذایی احتمالی برای ماموریت‌های طولانی، احتمالاً به مریخ انجام شده بود.

بنا بر اعلام ناسا اولین فلفل در روز جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ برداشت شد.

مگان مک آرتور، فضانورد ناسا روز جمعه در توییتی نوشت که خدمه فلفل‌ها را چشیده‌اند و او از آن‌ها برای پختن نوعی غذای مکزیکی به نام تاکو که با گوشت گاو و سبزیجات درست می‌شود، استفاده کرده است. او آن‌ها را «بهترین تاکو‌های فضایی» خود نامید.

ناسا در ماه جولای اعلام کرد که این فلفل‌ها به عنوان بخشی از تحقیقات گیاهی Habitat-۰۴ حدود چهار ماه رشد خواهند کرد. در این بیانیه آمده است که این فرآیند «اولین‌باری است که فضانوردان ناسا فلفل چیلی را در ایستگاه از دانه تا مرحله بلوغ کشت می‌کنند».

ناسا اعلام کرده بود که اگر فلفل‌ها خوب به نظر برسند خدمه فلفل‌ها را می‌خورند و همچنین مقداری از آن را ذخیره می‌کنند تا برای مطالعه به زمین برگردانند.


متن توئیت مگان مک آرتور

ضیافت جمعه! پس از برداشت محصول، طعم چیلی قرمز و سبز را چشیدیم. سپس نظرسنجی‌ها را پر کردیم (باید داده‌ها را داشته باشیم!
ارسال نظرات