۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۹۴۳۰۰
خطیب الاقصی:

ساکنان محله شیخ جراح هرگز تسلیم خواسته‌های اسرائیل نشوند

ساکنان محله شیخ جراح هرگز تسلیم خواسته‌های اسرائیل نشوند
شیخ عکرمه صبری خطیب و واعظ مسجد الاقصی از خانواده‌های ساکن در محله الشیخ جراح خواست تا راه حل پیشنهادی مقامات رژیم اشغالگر را به طور کلی رد کنند.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، شیخ عکرمه صبری خطیب و واعظ مسجد الاقصی، از خانواده‌های ساکن در محله الشیخ جراح خواست تا حل و فصل پیشنهادی مقامات رژیم اشغالگر را به طور کلی رد کنند، زیرا هدف از این طرح واگذاری سرزمین فلسطین به رژیم اشغالگر است.

وی طی اظهار نظری با تاکید بر اینکه نپذیرفتن طرح حل و فصل، موضع و وظیفه ملی و شرعی است، پیام خود را خطاب به خانواده‌های محله الشیخ جراح این گونه عنوان کرد: موضع شما قوی‌تر است، زیرا جهان داستان الشیخ جراح را می‌داند.

عکرمه صبری گفت: خطر این حل و فصل در این است که رژیم اشغالگر اراضی الشیخ جراح را تصرف کند و در نتیجه این رژیم را قادر می‌سازد تا مسجد مبارک الاقصی را از ضلع شمالی محاصره کند و از ضلع جنوبی نیز سعی کند مانند محله سلوان به محاصره آن بپردازد.

وی افزود: هر اقدامی از جانب اشغالگران انجام شود، هدف آن یهودی سازی شهر است تا آن را به عنوان پایتخت یهودیان در جهان قرار دهند که ان شاء الله این هدف آن‌ها هرگز محقق نخواهد شد.

شیخ عکرمه صبری با اشاره به اینکه دیوان عالی طبق معمول هر حکم یا پیشنهادی را به نفع گروه‌های یهودی صادر می‌کند؛ افزود: خلاصه حل و فصل این است که خانواده‌های ساکن الشیخ جراح مالکیت زمین را برای یهودیان به رسمیت بشناسند. سپس در مقابل، خانواده‌های ساکن قدس را به عنوان مستأجر در خانه‌هایی قرار دهند و از آن‌ها حمایت مالی کنند و به معنای دیگر اینکه پس از مرگ مادر و پدر حمایت‌های مالی از فرزندان ساکن این منازل نیز قطع می‌شود و نسل بعدی بدون خانه می‌ماند.

شیخ صبری موضع ساکنانی را که هر گونه حل و فصل در الشیخ جراح را رد می‌کنند، ارزشمند دانست و از پایداری و یکپارچگی موضع آنان تجلیل و تاکید کرد که موضع شرافتمندانه آنان، حق آنان را در زمینه داشتن خانه هایشان افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: خانواده‌های ساکن قدس از این طرح امتناع کردند و این طرح را ناعادلانه دانستند و اصرار داشتند که مالکیت زمین متعلق به آنان است و بر اینکه یهودیان هیچ گونه مالکیتی بر زمین نداشته باشند، تاکید کردند زیرا اگر گروه‌های یهودی مالک این زمین‌ها بودند، حتما از سال ۱۹۷۲ خانه‌ها را از فلسطینیان می‌گرفتند، اما نتوانستند مالکیت خود را ثابت کنند./۹۸۸/

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ارسال نظرات