۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۹۴۳۶۶
برای نخستین بار صورت گرفت؛

اعلام موجودیت فراکسیون مردمی مستقل در پارلمان جدید عراق

اعلام موجودیت فراکسیون مردمی مستقل در پارلمان جدید عراق
شماری از نامزدهای مستقل برنده انتخابات پارلمانی اخیر عراق از تشکیل «فراکسیون مردمی مستقل» در پارلمان جدید این کشور خبر دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، این اقدام از آغاز اولین مجلس ملی عراق در سال ۲۰۰۴ میلادی تاکنون، در نهاد قانونگذاری این کشور بی سابقه بوده است.

این فراکسیون جدید روز گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد: میان تعدادی از نامزدهای مستقل پیروز در انتخابات، بر سر تشکیل «فراکسیون مردمی مستقل» توافق صورت گرفته است.

در این بیانیه آمده است: این فراکسیون یک فراکسیون پارلمانی است که از نامزدهای برنده اعم از گروهی و فردی، صرف نظر از وابستگی قومیتی، دینی و مذهبی استقبال می کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: پیوستن به این فراکسیون براساس مکانیزم هایی انجام می شود که مشارکت کامل در تصمیم گیری های سیاسی آن را تضمین می کند. این بلوک، ساخت دولت شهروندی و اجتناب از روش سهمیه بندی را اساس کار خود قرار داده و از حقوق شهروندان در ثروت ملی دفاع می کند و حافظ تصمیم گیری های ملی مستقل است و به مبارزه با فساد مالی و اداری می پردازد.

«سجاد سالم» سخنگوی این فراکسیون در پاسخ به سوالی پیرامون تعداد اعضای این فراکسیون جدید، به روزنامه الشرق الاوسط گفت: تعداد مناسبی داریم و هم اکنون در حال انجام گفتگوهای پیشرفته با دیگر طرف ها براساس اصول اعلام شده این فراکسیون هستیم»./۹۸۸/

منبع:الشرق الاوسط

ارسال نظرات