۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۹۴۳۷۴

آینده متعلق به محور مقاومت است/ عربستان باید از لبنان عذر بخواهد

آینده متعلق به محور مقاومت است/ عربستان باید از لبنان عذر بخواهد
نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت که واقعیت جدید در آینده متعلق به محور مقاومت است و عربستان باید از لبنان عذر خواهی کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت که عربستان عصبانی است، زیرا علیرغم پول‌هایی که برای طرفداران خود در لبنان خرج کرده است، نتوانسته تصمیم گیری سیاسی در این کشور را تحت سلطه خود در آورد.

وی در گفت‌وگو با شبکه الاخباریه سوریه اظهار داشت: یکی از دلایل بحران کنونی این است که عربستان دیگر تحمل خسارت‌های خود در منطقه را ندارد، بنابراین هجمه این کشور علیه لبنان واکنش به این شکست‌ها است.

نعیم قاسم گفت: هجمه عربستان علیه لبنان با شکست‌های این کشور در یمن و مأرب همزمان شده است و او می‌خواهد از طریق فشار به لبنان، نگاه‌ها را از نبردها در یمن منحرف کند.

معاون دبیرکل حزب الله گفت که عربستان باید به دلیل هجمه غیراخلاقی خود از لبنان عذر خواهی کند. لبنان یک کشور مستقل است و ما نمی‌پذیریم که عربستان در دولت دخالت کند.

وی همچنین به حوادث تیراندازی اخیر در منطقه «الطیونه» بیروت پرداخت و گفت که نیروهای حزب «القوات اللبنانیه» به نیابت از آمریکا و عربستان دست به تیراندازی زده و سعی کردند که از طریق روشن کردن شعله های فتننه حزب الله را محاصره کنند، زیرا عربستان دیگر نمی‌تواند واقعیت‌های موجود در لبنان را تحمل کند.

این مقام حزب‌الله گفت: سعودی‌ها به انحاء مختلف نشان دادند که تمایلی به حضور حزب‌الله به عنوان بخشی از دولت لبنان ندارند.

نعیم قاسم گفت: اینکه ما می‌گوییم عربستان کودکان و زنان یمنی را می‌کشد، این به منزله هجمه به عربستان نیست، بلکه توصیف یک واقعیت است.

وی اظهار داشت: اگر دولت بگوید که دشمن صهیونیستی به یک منطقه مورد مناقشه در لبنان حمله کرده است، ما به عنوان مقاومت، وظیفه خود را در این زمینه انجام خواهیم داد.

معاون دبیرکل حزب الله همچنین گفت: واقعیت جدید در آینده متعلق به محور مقاومت است که نقش و توان اصلی را در آن خواهد داشت.

وی افزود: آمریکا از سیاست‌های توسعه‌طلبانه و متجاوزانه خود دست برنداشته؛ اما مؤلفه‌های قدرت آن تضعیف شده است و تلاش‌های این کشور برای ساخت منطقه "خاورمیانه جدید" موفقیت آمیز نبوده است.

نعیم قاسم اظهار داشت: آمریکا هر بار که تلاش کرد نتوانست به اهداف خود در لبنان برسد و اینکه مازوت ایران از راه سوریه به دست لبنان رسید، ‌ آمریکایی‌ها را غافلگیر کرد.

وی افزود: فشارها علیه سوریه کاهش نیافته است بلکه آن‌ها از مواجهه با پایداری این کشور ناتوان شده‌اند. این امکان وجود دارد که سوریه شاهد گشایش سیاسی بیشتری باشد.

نعیم قاسم گفت: روابط حزب‌الله و سوریه بسیار عالی است و تاکنون شاهد چنین سطحی نبوده است./۹۸۸/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات