۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۶۹۴۴۰۱

گمشدن پانسمان بیماران‌ ای بی تکذیب شد

گمشدن پانسمان بیماران‌ ای بی تکذیب شد
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: ۷۱ هزار و ۸۴۷ قطعه پانسمان تحویل شده و اکنون ۱۴ هزار و ۴۹۳ قطعه در انبار هیات امنای صرفه جویی ارزی موجود است که در صورت نیاز و درخواست، تحویل خانه‌ای بی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین؛ دکتر علیرضا رحیم نیا مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه خریداری پانسمان‌های بیماران «ای بی» تا سال ۹۹ توسط بنیاد برکت انجام و سپس با نظارت اداره کل تجهیزات پزشکی به هیات امنای صرفه جویی ارزی تحویل داده می‌شد، گفت: متاسفانه به دنبال تحریم‌های آمریکا از سال ۹۹ به بعد شرکت سوئدی که تولید کننده این پانسمان‌ها بود، اعلام کرد در ایران نمایندگی انحصاری ندارد و به دلیل عدم امکان تهیه این پانسمان‌ها بیماران با مشکل مواجه شدند و متاسفانه چند تن از مبتلایان فوت کردند.
وی ادامه داد: بعد از این موضوع، نمایندگی یونیسف در ایران وارد عمل و محموله حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار یورویی وارد کشور کرد و پول این محموله را آلمان به عنوان کمک‌های بشردوستانه پرداخت کرد؛ محموله وارد شده ۱۳۷ پالت و به وزن ۶۵۵۰ کیلوگرم بود که وارد انبار هیأت امنا شد.

۱۴ حواله از پانسمان‌های اهدایی به خانه "ای بی" شده تحویل داده شده است

آقای رحیم نیا تصریح کرد: در خرداد ماه ۹۹ پانسمان‌های وارد شده توسط نمایندگان هیات امنا و مرکز مدیریت پیوند شمارش و طی یک صورت جلسه به معاون درمان و اداره کل تجهیزات اعلام شد.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تعدادکل پانسمان‌های وارد شده ۸۶ هزار و ۳۴۰ قطعه بود که ۱۴ حواله از این پانسمان‌ها تحویل خانه‌ای بی شده است، توضیح داد: ۷۱ هزار و ۸۴۷ قطعه تحویل شده و ۱۴ هزار و ۴۹۳ قطعه اکنون در انبار هیات امنا موجود است که در صورت نیاز و درخواست تحویل خانه‌ای بی خواهد شد.
وی تأکید کرد: با آماری که اعلام کردم متوجه خواهید شد که هیچ اختلافی وجود ندارد و پانسمانی مفقود نشده است.

ارسال نظرات