۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۶۹۴۴۴۳

مراسم رونمایی از جلد۱۷ دائره المعارف قرآن کریم برگزار شد

مراسم رونمایی از جلد۱۷ دائره المعارف قرآن کریم برگزار شد
مراسم رونمایی از جلد ۱۷ دائره المعارف قرآن کریم با حضور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در سالن جلسات پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از جلد۱۷ دائره المعارف قرآن کریم با حضور آقای دکتر رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در سالن جلسات پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم رئیس پژوهشگاه فرهنگ و معارف قرآن کریم ابراز داشت: دائرة المعارف قرآن مبتنی بر فرهنگ قرآن کریم شکل گرفته و در آن نظرات اندیشمندان جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز شاهد انتشار جلد ۱۷ دائره المعارف که شامل حروف صاد، ضاد، طاء و تا قبل یاء و هاء است، عنوان کرد: ۸۷ مدخل در آن کار شده است که ۲۴ مدخل ارجاعی و ۶۳ مدخل هم اصلی است.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و معارف قرآن کریم خاطرنشان کرد: مدخل های اصلی شامل اسماء و صفات، اعلام، اسماء صور قرآن کریم و برخی مفاهیم از جمله اخلاقی، اعتقادی،طبیعی است.

مراسم رونمایی

پس از رونمایی دکتر رحیمی گفت: ما کمک خواهیم کرد لینک نسخه الکترونیکی این کتاب در اختیار دانشگاه ها گذاشته شود.

همچنین در این روز از پوستر دومین همایش علوم انسانی اسلامی(پژوهش و فناوری) و پوستر دومین همایش(مجازی) علوم انسانی اسلامی پژوهش و فناوری رونمایی و نهمین جلسه مجمع پژوهشگاه های علوم انسانی و اسلامی با حضور غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه با حضور ریاست پژوهشگاه های علوم انسانی- اسلامی برگزار شد.

ارسال نظرات