۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۶۹۴۴۶۳

عاملان اخلال ۲۱ هزار میلیاردی در نظام اقتصادی کشور دستگیر شدند

عاملان اخلال ۲۱ هزار میلیاردی در نظام اقتصادی کشور دستگیر شدند
رییس پلیس پایتخت از دستگیری عاملان اخلال ۲۱ هزار میلیارد تومانی در نظام اقتصادی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، سردار حسین رحیمی در تشریح عملکرد هفت ماهه پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در سال جاری گفت:‌ پلیس امنیت اقتصادی گرچه یک پلیس نوپا در نیروی انتظامی محسوب می‌شود اما اقدامات بسیار قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد:‌ تنها در تهران بزرگ و از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه ۲۳۶ نفر از اخلالگران نظام اقتصادی که اقدام به وارد کردن اخلال ۲۱ هزار میلیارد تومانی در نظام اقتصادی کشور کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

رحیمی ادامه داد:‌ در بحث مربوط به زمین خواری نیز ۵۷ نفر شناسایی و دستگیر شدند که چندین هکتار از زمین‌های تصرف شده آنان به بیت‌المال و منابع طبیعی بازگشت.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه طی این مدت ۶۱ نفر از بدهکاران کلان بانکی نیز از سوی پلیس شناسایی شدند، گفت:‌ این افراد جزو بدهکاران محکوم و متواری بودند که از سوی ماموران پلیس امنیت اقتصادی پایتخت شناسایی و دستگیر شدند.

رحیمی با بیان اینکه در حوزه فرار مالیاتی نیز ۳۲ نفر دستگیر شدند، افزود: طی هفت ماه در مجموع ۴۳۹ نفر به اتهام زمین خواری، اخلال در نظام بانکی و اقتصادی، اختلاس، رشاء و ارتشا دستگیر شده‌اند.


وی با اشاره به اینکه در سال جاری در بحث مقابله با کالای قاچاق نیز ۵۶۹ فقره پرونده تشکیل شده است، گفت: در این حوزه ۸۹۰ نفر دستگیر و در این زمینه ۱۵۷ دستگاه خودرو توقیف شده است.

رحیمی با اشاره به اینکه در حوزه کالای مکشوفه در ۷ ماهه سال جاری ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته‌ایم، عنوان کرد: از ابتدای سال تا کنون در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز تعداد ۱۷ مرحله طرح عملیاتی اجرا شد که بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است.

ارسال نظرات