۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۶۹۴۵۲۰
به‌مناسبت چهلمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی؛

نشست خبری هفتمین ویژه‌برنامه‌ بزرگداشت علامه طباطبایی برگزار شد

نشست خبری هفتمین ویژه‌برنامه‌ بزرگداشت علامه طباطبایی برگزار شد
در آستانه چهلمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی نشست خبری هفتمین ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت علامه طباطبایی، پیش از ظهرامروز در مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در آستانه چهلمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی نشست خبری هفتمین ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت علامه طباطبایی، پیش از ظهرامروز در مجمع عالی حکمت اسلامی، با حضور محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع حکمت اسلامی برگزار شد.

وی با بیان اینکه مجمع عالی حکمت اسلامی از هفت سال گذشته تاکنون ویژه‌برنامه‌هایی را مصادف با ارتحال علامه طباطبایی برگزار کرده، ابراز داشت: امسال علاوه بر قم، اصفهان، تهران، تبریز و ملایر نیز برنامه هایی برگزار می‌شود.

خراسانی با اشاره به ۲۲ برنامه برای ویژه برنامه امسال اذعان کرد: از این تعداد ۱۳ برنامه تخصصی توسط مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار خواهد شد که شش نشست علمی به صورت عمومی و سه برنامه عمومی دیگر از جمله برنامه‌های هفتمین بزرگداشت علامه طباطبایی است.

 مدیر اجرایی مجمع حکمت اسلامی با بیان اینکه تاکنون  ۹۰ برنامه از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی ویژه علامه طباطبایی برگزار شده است اظهار کرد: مجموعه برنامه‌های مجمع عالی حکمت اسلامی در قالب یادنامه‌های علمی علامه طباطبایی هرساله منتشر می‌شود که ۵ یادنامه منتشر و جلد ششم در حال آماده‌سازی برای انتشار است.

وی در ادامه افزود: امسال سه برنامه تخصصی برگزار خواهد شد، اولین برنامه روز ۲۴ آبان ماه از ساعت ۱۳ الی ۱۴:۳۰ با حضور جمعی از اساتید و سخنرانی آیت‌الله اعرافی در حرم مطهر بانوی کرامت از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود.

خراسانی با اشاره به برنامه‌های علمی کنگره علامه طباطبایی در سطح عمومی و تخصصی برای معرفی ابعاد شخصیتی علامه طباطبایی در سطح بین‌المللی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های این کنگره از دوسال پیش آغاز شده و از 24آبان محورهای کنگره معرفی می شود.

وی  با اشاره به اینکه جمع‌آوری خاطرات شاگردان علامه طباطبایی اقدامی است که تاکنون انجام نشده است، ابراز داشت: یکی از کارهایی که در کنگره دیده شده و خلاء آن دیده می شد جمع آوری خاطرات شاگردان خاص و بارز علامه طباطبایی همچون علامه مصباح بود که از دست داده ایم لذا ثبت خاطرات خاطره های ناب از علامه در دستور کار کنگره علمی قرار گرفته است.

مدیر اجرایی مجمع حکمت اسلامی با اشاره به برگزاری دوازدهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی با سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی در ۲۶ آبان ماه، گفت: یکی دیگر از برنامه‌های هفتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی، برنامه روز جهانی فلسفه است که در ۲۷ و ۲۸ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

خراسانی با اشاره به اینکه روز جهانی فلسفه 27 و 28 آبان در المپیاد فرهنگی دنیا برگزار می شود، تصریح کرد: در این روز معرفی برخی از شاخص ترین فلاسفه گذشته و معاصر ایرانی همچون ملاصدرا، علامه طباطبایی، علامه مصباح را خواهیم داشت و در خلال این برنامه چند تن از اساتید فلسفه در مورد کاربرد فلسفه دین به سخنرانی خواهند پرداخت.

وی با اشاره به ویژه برنامه های دیگر شخصیت های علمی اظهار داشت: مجموعه عالی حکمت اسلامی به مناسبت چهلمین سالگرد شهید مطهری نیز ویژه‌برنامه‌هایی تدارک دیده بود که مجموعه برنامه‌ها در قالب یادنامه استاد مطهری منتشر شده است.

مدیر اجرایی مجمع حکمت اسلامی با اشاره به برنامه شعب استانی مجمع عالی حکمت اسلامی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه خواجه نصیرالدین در شعبه خراسان، علامه جعفری 25آبان در شعبه آذربایجان، خرداد1400ویژه برنامه ملاصدرا در شعبه فارس و ویژه برنامه ابن سینا در شعبه اصفهان برگزار خواهند شد.

خراسانی با بیان اینکه برای برگزاری ویژه‌برنامه‌ها هیچ هزینه مازاد بر ظرفیت مجمع عالی حکمت اسلامی به مجموعه تحمیل نمی‌شود،تصریح کرد: اصل توجه به فضای اقتصادی جامعه در برگزاری ویژه برنامه‌ها مورد توجه ماست لذا کنگره‌ها و نشست‌های علمی با کمترین هزینه برگزار می‌شود.

وی در پایان با اشاره به ارسال مقالات و برگزاری ویژه برنامه علامه طباطبایی ابراز داشت: خروجی ویژه برنامه در قالب کتاب در اختیار محققین قرار داده می شود و برخی از مباحث تخصصی نیز در اختیار مراکز مربوطه قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظرات