۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۹۴۵۲۴
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تقویت غیرت ولایی و روحیه انقلابی در طلاب

ضرورت تقویت غیرت ولایی و روحیه انقلابی در طلاب
مازندران - امام جمعه ساری با بیان این که اگر حوزه از خط تهذیب فاصله بگیرد بسیار خطرناک است، گفت: طلبه ای که غیرت ولایی نداشته باشد نمی تواند در مسیر انقلاب گام بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیر جدید و کارکنان حوزه علمیه استان با اشاره به پیروزی بزرگ فرزندان جان بر کف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر دزدی دریایی آشکار آمریکایی ها در دریای عمان، گفت: این اقدام ارزشمند و قاطعانه نیروی دریایی سپاه، موجب تحقیر آمریکایی ها در جهان شد.

وی افزود: این اقدام نیروی دریایی سپاه پاسداران نشان داد که آمریکایی ها در برابر اقتدار نیروهای مسلح کشورمان عاجز و ناتوان هستند و جرأت رویارویی با ما را ندارند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به روز چهاردهم آبان ماه سالروز استقرار نخستین حکومت شیعی علوی در طبرستان اشاره کرد و گفت: این حکومت شیعی در عصر امام حسن عسکری(ع) در این استان ولایت مدار پایه گذاری شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت و جایگاه حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: حوزه محل پرورش و تربیت سربازان حضرت ولیعصر(عج) است و به همین دلیل از یک جایگاه رفیعی در جامعه اسلامی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اگر حوزه علمیه به وظایف و رسالت های خود به خوبی عمل کند به طور حتم بسیار اثرگذار خواهد بود، افزود: اما اگر خدای ناکرده حوزه از آن مسیر اصلی خود منحرف شود برای جامعه اسلامی ضررهای بسیاری خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید براین که حوزه علمیه و دانشگاه باید برای اصلاح جامعه همت بیشتری کنند، ادامه داد: مسأله تهذیب نفس در حوزه های علمیه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که حوزه علمیه اگر از خط تهذیب و اصلاح فاصله بگیرد بسیار خطرناک است، بیان داشت: طلبه بی تقوا، بی اخلاص و بی تعهد باسواد و بی سوادش برای جامعه اسلامی خطرناک است.

امام جمعه ساری با اشاره به اهمیت حوزه سازی و حوزه داری در جامعه اسلامی افزود: مدیریت حوزه علمیه در این عصر و زمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که به طور حتم یک جهاد در عرصه دین و ارزش های الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که در کنار حوزه سازی و حوزه داری، حوزه بانی از اهمیت بالا تری برخوردار است، خاطرنشان کرد: امروز تقویت روحیه انقلابی در میان طلاب حوزه علمیه خود نوعی حوزه بانی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که خروجی حوزه علمیه امام زمان(عج) باید طلبه انقلابی باشد، ادامه داد: طلاب حوزه علمیه باید به خط فکری انقلاب و امامین انقلاب توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان این که طلبه ای که غیرت ولایی نداشته باشد نمی تواند در مسیر انقلاب گام بردارد، گفت: وقتی مقام معظم رهبری نسبت به اهمیت زدن ماسک و همچنین تزریق واکسن تأکید می کنند، طلاب و حوزویان به عنوان سربازان حضرت ولیعصر(عج) باید در این امر پیشگام باشند نه این که با آن مخالفت کنند./950/پ210/

ارسال نظرات