۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۹۴۵۳۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان:

فعالیت های فرهنگی و هنری باید بر اساس ارزش های اسلامی صورت گیرد

فعالیت های فرهنگی و هنری باید بر اساس ارزش های اسلامی صورت گیرد
اصفهان _ حجت‌الاسلام معتمدی با بیان اینکه برگزاری تئاتر در مساجد با مضامین ارزشی باید احیا شود، گفت: اصفهان زمانی مکتب تئاتر داشت و ما به دنبال احیای این امر هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه نهادهای دولتی و نهادهای مردمی همه باید در راستای نشاط اجتماعی و شناسایی استعدادهای جوانان در عرصه نمایش و برگزاری دوره های آموزشی در حوزه تئاتر فعالیت داشته باشند، گفت: رصد استعدادها و ظرفیت‌ها و ایجاد پویایی و نوآوری در حوزه تئاتر از نیازها استان اصفهان است و یک مرکز نوآوری و خلاقیت در حوزه نمایش از نیازهای استان اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: همنوایی و هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری و از جمله تئاتر از مهمترین مسائلی است که تلاش کرده‌ایم به آن دست پیدا کنیم، گروه‌های نمایشی و هنری برای مردم فعالیت می‌کنند و برهمین مبنا و به لحاظ اهمیت هنر باید تلاش کنیم تا حمایت‌های لازم از این عرصه صورت بگیرد.

حجت الاسلام معتمدی از پیگیری اداره کل ارشاد اصفهان برای برپایی تئاتر خیابانی و ترویج این هنر از این طریق، اظهار کرد: در سالهای اخیر تئاتر مورد بی‌مهری قرار گرفته است و زیرساخت‌های لازم در این عرصه نیز به اندازه کافی توسعه پیدا نکرده و قطعا حمایت‌ها از هنرمندان و عرصه‌های هنری نظیر تئاتر باید توسعه پیدا کند. امسال در جشنواره تئاتر استان اصفهان موضوع عفاف و حجاب اضافه شده است و تئاترهایی با مفاهیم دینی و موضوع دفاع مقدس در جشنواره حضور دارند.

وی بر ضرورت حمایت از تئاتر اصفهان تأکید کرد و گفت: زمانی مکتب تئاتر در اصفهان داشتیم و باید تلاش کنیم تا مکتب تئاتر اصفهان را احیا کنیم. کشور ما کشوری اسلامی است و باید فعالیت‌های ما بر مبنای ارزشهای اسلامی و انقلاب اسلامی انجام بشود، از پیشنهادهای ما هیأت اندیشه‌ورزی در حوزه نمایش در این راستا و همچنین برنامه ریزی ۵ سال آینده و افق پیش روی تئاتر است. استان اصفهان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه هنرهای نمایشی دارد. ۲۸ اثری که برای جشنواره تئاتر استان انتخاب شده از شهرستان‌های مختلف استان اصفهان است و این نشان دهنده ظرفیت‌هایی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه ارشاد مرجع صدور مجوز و نظارت بر فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر است، تصریح کرد: دستگاه های دیگر در این عرصه با حمایتهای مادی و معنوی و ارائه سفارشات خود به گروه‌های تئاتر و استمرار حمایت از هنرمندان به ویژه در حوزه تئاتر می‌توانند یاری رسان هنرمندان باشند و لازم است در شرایط کنونی یک هم افزایی برای حمایت از تئاتر استان اصفهان شکل بگیرد. احیای تئاتر در مساجد و برگزاری تئاترهایی با مضامین ارزشی در مساجد با استفاده از ظرفیت‌های مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌تواند از اقدامات اثرگذار در حوزه تئاتر باشد./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات