۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۸۸۰۵۶
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

با نگاه فراجناحی رئیس جمهور مساله جناح و گروه در کشور کمرنگ شود

با نگاه فراجناحی رئیس جمهور مساله جناح و گروه در کشور کمرنگ شود
اصفهان - آیت الله طباطبایی نژاد گفت: با رویه درست و معقولانه آیت الله رئیسی در عدم توجه به جناح بندی های سیاسی، مساله جناح و گروه و چپ و راست در کشور کمرنگ می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: امام خمینی (ره) فرمودند هر اقدامی باید پشتوانه دینی داشته و نفعی برای مملکت داشته باشد به همین‌منظور اقدامات در‌حوزه فرهنگ‌ و ارشاد باید پشتوانه دینی داشته باشد.

وی بر لزوم تفکر و اندیشه ورزی در همه امور بویژه فعالیتهای دینی و فرهنگی تأکید کرد و ادامه داد: اجرای بسیاری از فعالیتهای فرهنگی و حتی دینی نیازمند پشتوانه علمی‌ و‌ فکر‌ی است که متأسفانه در برخی از این فعالیتها وجود این پشتوانه کم رنگ است و این مهم نیازمند احیا و‌ توجه ویژه است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ابراز امیدواری کرد: با رویه درست و معقولانه آیت الله رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم و عدم توجه به جناح بندی های سیاسی، با ادامه این روند مساله جناح و گروه و چپ و راست در کشور کمرنگ شود.

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار کرد: ایمان، عمل صالح و الگو‌گرفتن باید در راس امور باشد و تعقل در اقدامات و عرصه‌های مختلف باید مورد توجه جدی قرار بگیرد تا با گروه بندی بسیاری از مشکلات حل و فصل شود.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: مساله فرهنگی باید از ادارات و اخلاق کارمندان شروع شود همچنین باید فرم پوشش ویژه برای بانوان در نظر گرفته شود.

باید فرهنگ و ارشاد اسلامی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالب) در بحث آسیب‌ها نباید رودروایسی داشته باشیم.

دکتر محمدمهدی اسماعیلی افزود: در اصل باید با جدیت انحصار این حوزه از دست افرادی خارج شود، حوزه فرهنگی کشور در تمامی بخش‌ها استعداد زیادی دارد.

وی ادامه داد: باید فرهنگ و ارشاد اسلامی در تراز دولت و نظام‌ جمهوری اسلامی ایران باشد به همین منظور حدود هشت برنامه اصلی در حوزه فرهنگ و ارشاد احیا و‌ تقویت خواهد شود.

وزیر فرهنگ‌و ارشاد اسلامی اظهار داشت: مشکلات اقتصادی بر روی مسائل مختلف سایه انداخته و اهالی فرهنگ و‌هنر را با مشکلات متعددی روبه رو‌کرده است.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ‌ عمومی در استان‌ها تقویت شود، اظهار داشت: باید برنامه‌های شورای فرهنگ‌ عمومی بازتعریف شود و افراد با انگیزه وارد این عرصه شوند زیرا شورای فرهنگ‌ عمومی ظرفیت بسیار مهمی برای کشور و استان‌ها است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات