۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۸۸۰۴۳
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد؛

دولت سیزدهم، مردمی و فساد ستیز/ پرهیز از انحصار طلبی رویکرد دولت است

دولت سیزدهم، مردمی و فساد ستیز/ پرهیز از انحصار طلبی رویکرد دولت است
اصفهان - اسماعیلی با اشاره به رویکرد مردمی و فساد ستیزی دولت سیزدهم، گفت: امید به اصلاح و بهبود روند اداره کشور بود که انتخابات ۲۸ خرداد را پدید آورد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز در آیین گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، در گلستان شهدای اصفهان، با بیان اینکه اصفهان کانون شهادت و جهاد است، گفت: اصفهانی‌ها همواره در عرصه‌های مختلف مشغول خدمت به کشور و افتخارآفرینی برای کشور بوده‌اند.

اسماعیلی در ادامه خاطرنشان کرد: فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در اصفهان تجلی و تبلور پیدا کرده است، توصیف تمدنی در میدان امام اصفهان وجود دارد که میهمان‌های خارجی را شگفت زده می‌کند و عظمت اصفهان در این عرصه مثال زدنی است.

وی با اشاره به شخصیت مردمی شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: این شهدای بزرگوار همواره درد مردم را داشتند و همواره در خدمت کشور، انقلاب اسلامی و مردم بودند و در نهایت در همین مسیر هم به شهادت رسیدند، بعد از چهل سال امروز دولتی مسؤولیت را برعهده گرفته است که رویکرد و شعار این دولت مردمی بودن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیأت دولت تأکید بر مردمی بودن دولت داشتند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند که دولت باید رویکرد مردمی خود را به درستی و با قوت حفظ کند، ایشان برای اولین بار از مفهوم پیوست عدالت برای همه طرح‌های دولت استفاده کردند.

اسماعیلی فسادستیزی را از ویژگی‌های رییس جمهور عنوان کرد و گفت: بازگشت امید به مردم در عملکرد و کارنامه رییس جمهور در مبارزه با فساد دیده شده است و امیدها برای استمرار این مسیر در جامعه شکل گرفته است، سرمایه اجتماعی کشور به واسطه بی تدبیری‌ها از بین رفته است اما امید به اصلاح و بهبود روند اداره کشور بود که انتخابات 28 خرداد را پدید آورد.

وی انتخاب مردم در انتخابات 28 خرداد را انتخابی دقیق و صحیح ارزیابی کرد و افزود: مردم تلاش کردند خط نورانی عدالت، مبارزه با فساد و رویکرد مردمی را در دولت حاکم کنند، دولت سیزدهم مفتخر است که عنوان خود را از رویکرد و مشی شهیدان رجایی و باهنر انتخاب کرده است و به یاری خدا این روند را ادامه خواهیم داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خدمت خالصانه و بی منت به همه مردم و اقشار را از رویکردهای دولت سیزدهم دانست و اظهار کرد: همه گروه‌ها، جریان‌ها و همه بخش‌های مختلف مردمی زیر چتر خدمات و فعالیت‌های دولت سیزدهم خواهند بود، همه مردم عنوان همراهی با دولت را با خود یدک می‌کشند و ما معتقد هستیم بدون ایجاد فاصله و دسته بندی میان مردم باید خدمت به مردم انجام بشود.

اسماعیلی با بیان اینکه دشمن در تلاش است مردم را از روند اصلاح وضعیت اجتماعی و اقتصادی کشور ناامید کند، تصریح کرد: در چنین شرایطی همه باید در کنار هم بدون اختلاف و تفرقه بایستیم و این مسیر نورانی را تا رسیدن به قله موفقیت ادامه بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ و هنر هم برنامه دولت، تلاش همگانی برای احیای ارزش‌های فرهنگی و تاریخی کشور است، هنر را باید از انحصار خارج کرد، هنر در وجود تک تک ایرانیان نهفته است، تاریخ غنی 7 هزار ساله پشتیبان کشور است و تمام تلاش دولت در حوزه فرهنگ همین ادامه رویکرد مردمی و توجه به بخش‌های مردمی، پرهیز از انحصار طلبی و توجه به همه بخش‌های عمومی فرهنگ و هنر در جامعه خواهد بود، چتر دولت انقلابی برای همه اهالی فرهنگ و هنر جا دارد ./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
صبئری
Iran, Islamic Republic of
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
ایشان مدیر موفق و اندیشمندی انقلابی است.
0
0