۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۸۴۸۴۳
نماینده ولی فقیه در اصفهان:

در بهترین شرایط برای رفع مشکلات کشور هستیم

در بهترین شرایط برای رفع مشکلات کشور هستیم
اصفهان ـ آیت الله طباطبایی نژاد شرایط کنونی کشور در عرصه مدیریتی را بهترین زمان طول تاریخ انقلاب دانست و گفت: دشمن به دنبال عدم موفقیت کشور در برگزاری انتخابات بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در دیدار مسؤولان ستادهای آیت الله رئیسی در اصفهان، با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) گفت: عمل صالح و عبادت را نباید بخاطر محبت به پیامبر اکرم(ص) و خاندان ایشان رها کرد؛ همچنین حب پیامبر اکرم(ص) و تسلیم امر ایشان بودن را هم نباید بخاطر اتکا به عبادت رها کرد، چرا که این دو هیچکدام بدون دیگری قبول نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) انسانهای غرق گناه را نمی‌پذیرند، اینکه شخص صرفا غرق عبادت باشد و اهل محبت به اهل بیت(ع) نباشد هم باعث می‌شود عبادت او پذیرفته نباشد، منظور از این عدم پذیرش عبادت به معنای باطل بودن آن نیست بلکه صحیح است اما قبول نیست یعنی این عبادت تنها رفع تکلیف بوده و اثر ندارد و باعث رشد انسان نخواهد شد.

دشمن به دنبال عدم موفقیت کشور در برگزاری انتخابات بود

وی تشویق مردم به حضور در پای صندوق‌های انتخابات و خلق حماسه انتخابات را از دستاوردها و کارهای سازنده فعالان ستادهای انتخاباتی عنوان کرد و افزود: دکتر مرتضوی رییس ستادهای آیت الله رئیسی در اصفهان تدبیر بسیار خوبی داشت و مانع ناهماهنگی و بروز مشکلات در ستادهای آیت الله رئیسی شد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به تلاش دشمنان برای عدم برگزاری صحیح و موفق انتخابات در کشور، تصریح کرد: ده‌ها شبکه فارسی زبان در خارج و افراد نفوذی در داخل مشغول تبلیغ علیه انتخابات بودند، برخی تلاش کردند عمدا آمار آرای باطله را بالا ببرند، اما با این وجود انتخابات با موفقیت و به خوبی برگزار شد.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه برخی نامزدهای انتخاباتی که مدعی بودند اقتصاددان هستند وعده‌ یارانه های می‌دادند که پرداخت آن ممکن نبود، اظهار کرد: بعضی از شیاطین داخلی علیه دولت و رییس جمهور منتخب فرافکنی می کنند؛ چندی قبل یکی از رسانه‌ها تیتر زده بود ما ملت ایران یک بدهکاری به اصولگرایان داشتیم که این تحقق پیدا کرد، یعنی اصولگرایان ملت ایران نیستند و این یک توهین به همه مردم است، ضمن اینکه این افراد اگر واقعا همه مردم بودند که به گزینه خودشان در انتخابات رأی می‌دادند.

وی ادامه داد: فرافکنی علیه دولت جدید اشتباه است و این کنایه زدن برخی جریان‌ها و افراد به دولت جدید باعث تعجب است، إن شاء الله دشمنان داخلی و خارجی که امیدوار به ناکامی دولت هستند مأیوس خواهند شد.

در بهترین شرایط برای رفع مشکلات کشور هستیم

امام جمعه اصفهان شرایط کنونی کشور در عرصه مدیریتی را بهترین زمان طول تاریخ انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: همواره شاهد ناهماهنگی میان سران قوا بودیم، روحیه برخی مسؤولان در گذشته شعار ما می‌خواهیم زندگی کنیم بود، یعنی فرقی ندارد یزید حاکم باشد یا امام حسین(ع) و ما فقط می‌خواهیم مادیاتمان تأمین بشود، اما شعار ما زندگی زیر سایه اسلام و شعار امام حسین(ع) است که فرمودند مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: روحیه ما اینطور نیست که کدخدایی کفار را بپذیریم تا بتوانیم لقمه نانی بخوریم، بلکه ما زندگی را برای اسلام می‌خواهیم، ما حب وطن داریم و حب وطن اسلامی بسیار بیشتر است اما در راه اسلام نمی‌گوییم نه غزه نه لبنان، بلکه اسلام به ما دستور داده است باید هرکجا دیدیم مسلمانی در مشقت است به او کمک کنیم.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) تصریح کرد: بنابر روایت مؤمن کسی است که خود را به سختی می‌اندازد برای اینکه دیگران را از سختی خارج کند، امام حسین(ع) می‌توانست کدخدایی یزید را بپذیرد و بهترین زندگی را داشته باشد اما حاضر نبود ذلت زندگی زیرسایه کفار را بپذیرد، همانطور که قرآن فرموده است برای کافران برتری بر مسلمانان نیست، ما نباید اجازه بدهیم کفار بر مسلمانان مسلط باشند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه معامله و مراوده با کفار غیر از سلطه کفار بر مسلمانان است، اظهار کرد: ما حاضر به تعامل هستیم اما حاضر نیستیم سلطه کفار را بپذیریم، اما بعضی می‌گویند می‌خواهیم زندگی کنیم حتی اگر تحت سلطه کفار باشیم، قرآن کریم می‌فرماید بعضی چشم و گوششان بسته است و مانند چهارپایان هستند چرا که فکر نمی‌کنند و از عقل خود به درستی استفاده نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، تلاش برای رشد و تعالی کشور و بستر سازی برای ظهور امام زمان(عج) و تحقق تمدن اسلامی را وظیفه همگانی عنوان کرد و گفت: خوشحال هستیم کسی رییس جمهور شده که رهبر معظم انقلاب دغدغه خاطر برای او ندارد، کشور با سختی‌ها و گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه است و باید بدانیم قرار نیست فوری و به آسانی این مشکلات برطرف بشود.

چاپ پول بدون پشتوانه عامل گرانی‌ها است

وی ادامه داد: یکی از عوامل مشکلات اقتصادی و تورم چاپ پول بی پشتوانه است، این مشکل هم قرار نیست به سادگی برطرف بشود، قطعا رفع مشکلات زمان خواهد برد اما یقینا حرکت این دولت رو به جلو خواهد بود و افرادی که در دولت انتخاب خواهند شد می‌توانند این مشکلات را برطرف کنند و همه مردم باید در این مسیر یاری رسان دولت باشند.

آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر ضرورت برداشتن تکیه اقتصاد کشور به فروش نفت، تصریح کرد: باید بتوانیم با رونق تولید و رشد کشور در عرصه تولید باعث کمتر شدن نیاز اقتصاد به نفت و رونق اقتصادی در کشور شده، برای جلوگیری از رشد نقدینگی و چاپ پول بدون پشتوانه نیازمند رونق تولید هستیم و امیدوار به آینده کشور با دولت آقای رئیسی هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه تا سال 1404 دولت جدید باید اوراق قرضه‌ای که فروخته شده است را تسویه کند، اظهار کرد: بدون شک نباید ناامید باشیم، در مسیر پیشرفت هستیم و قطعا شاهد رشد و ترقی و پیشرفت کشور خواهیم بود و می‌توانیم به خوبی از مردم به ویژه نیازمندان حمایت کنیم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات