۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۶۸۳۲۸۰
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدف از اعمال حدود و تعیین مجازات در اسلام اصلاح و تربیت و تأدیب مجرم است

هدف از اعمال حدود و تعیین مجازات در اسلام اصلاح و تربیت و تأدیب مجرم است
اصفهان - آیت الله طباطبایی نژاد گفت: هدف از اعمال حدود و تعیین مجازات در اسلام، اصلاح و تأدیب مجرم است،قضات با در نظر گرفتن میزان بازدارندگی در تعیین احکام اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار اعضای شورای قضایی استان که همزمان با فرارسیدن هفته قوه قضاییه انجام گرفت ضمن تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام هفتم تیر و در رأس آنها شهید دکتر بهشتی(ره) انتخابات 28 خرداد را ارزشمند و باشکوه دانست و بیان داشت: انتخابات امسال مشابه یک جنگ تمام عیار بود که مردم حماسه ساز ایران اسلامی بار دیگر پیروز این میدان بودند و با حضور پر شور و شکوهمندشان پای صندوق های رأی تصورات، نقشه ها و برنامه ریزی های دشمنان را نقش بر آب کردند.

وی افزود: مردم بصیر و ولایتمدار ایران با انتخاب آگاهانه خود زمینه ساز اصلاح و تحول بنیادین جامعه شدند و امید است با همکاری و کمک جمعی و همگانی آینده ای روشن برای کشور رقم خورد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه برخی قوانین نیازمند اصلاح است گفت: پاره ای از قوانین نیازمند بازنگری و اصلاح دارد و ضروریست با احصاء آن در دستور کار دولت جدید و مجلس قرار گیرد.

امام جمعه اصفهان بیان داشت: هدف از اعمال حدود و تعیین مجازات در اسلام اصلاح و تربیت و تأدیب مجرم است و اگر این مهم به درستی اجرا نشود نمی توان انتظار اثرگذاری آنرا در جامعه داشت و با عنایت به توصیه ها و تأکیدات دین مبین اسلام و روایات ائمه اطهار(ع) بر انجام تفکر، تعقل و مدارا در انجام امور مسلمین، شایسته است قضات شریف بر همین اساس و با در نظر گرفتن میزان بازدارندگی در تعیین احکام کیفری و مجازات ها اقدام نمایند، به گونه ای که در عین اجرای دقیق و صحیح قانون از کسی حقی ضایع نشود و افراط هم صورت نپذیرد.

آیت الله طباطبایی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پرونده های قضایی به موضوع مهریه اشاره و بیان داشت: در شرایط سخت اقتصادی در صورت اثبات عسر و حرج زوج از پرداخت مهریه، حبس کردن او جایز نیست و درتعیین اقساط آن نیز باید با نهایت دقت و مدارا و در نظر گرفتن جمیع جهات معیشتی طرفین صدور رأی صورت پذیرد.

در این دیدار علاوه بر گزارش رییس کل دادگستری استان اصفهان و دادستان اصفهان هر یک از اعضاء حاضر در جلسه گزارشی از اقدامات و عملکرد یکسال گذشته مجموعه تحت مدیریت خود ارائه نمودند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات