۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۶۹۴۵۶۲
در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت آیت الله مصباح با مراجع مطرح شد؛

از تجلیل بی سابقه آیت الله صافی تا خاطره آیت الله علوی گرگانی از علامه

از تجلیل بی سابقه آیت الله صافی تا خاطره آیت الله علوی گرگانی از علامه
اعضای ستاد بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی جهت تشریح فعالیت‌های این ستاد، با حضرات آیات صافی گلپایگانی، نوری همدانی، علوی گرگانی و سبحانی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در آستانه شروع فعالیت‌های پاسداشت سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی، اعضای ستاد بزرگداشت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی جهت تشریح فعالیت‌های این ستاد، با حضرات آیات صافی گلپایگانی، نوری همدانی، علوی گرگانی و سبحانی دیدار و گفت و گو کردند.

اعضای ستاد بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی با مراجع عظام تقلید دیدار و گفت وگو کردند

آیت الله صافی گلپایگانی:

بنده از اول به آیت الله مصباح اخلاص و ارادت داشتم/ خط ایشان را ادامه دهید

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ضمن خوش آمد گویی و اظهار خرسندی از این دیدار اعضای ستاد بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی، گفت: بنده از اول به ایشان اخلاص و ارادت داشتم، از همان اول که ایشان در این مهدیه سخنرانی می‌کردند. وجود ایشان واقعاً خیلی مغتنم بود؛ ان‌شاءالله خط ایشان را ادامه دهید.

حجت الاسلام والمسلمین علی مصباح، نیز ضمن ابراز خشنودی از صحت و سلامت این مرجع تقلید شیعیان، ابراز کرد: آیت الله مصباح یزدی راجع به حضرتعالی تعابیر مهم و بلندی داشتند و هنگامی که حضرتعالی در شورای نگهبان بودید، می‌فرمودند: این افتخاری برای جمهوری اسلامی است که افرادی با این درجه از فضل و تقوا در مناصب جمهوری اسلامی حضور داشته باشند.

در ادامه این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین مصباح کتاب دوجلدی شرح خطبه فدکیه تألیف علامه مصباح یزدی را به حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تقدیم کرد.

این مرجع تقلید ضمن تشکر بیان کرد: اینکه آیت الله مصباح در دو جلد خطبه مبارکه فدکیه را شرح داده‌اند نشان دهنده ولایی بودن ایشان است، البته از قبل هم معلوم بود، اما این کار خیلی مهم است. خداوند ایشان را رحمت بفرماید و بر درجاتشان بیفزاید.

اعضای ستاد بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی با مراجع عظام تقلید دیدار و گفت وگو کردند

آیت الله نوری همدانی:

آیت الله مصباح با قیام قلمی و علمی، آثار و برکات فراوانی از خود به یادگار گذاشت

در ابتدای این دیدار، فرزندان آیت الله مصباح یزدی از توجهات و همچنین لطف حضرت آیت الله نوری همدانی به خانواده آیت الله مصباح یزدی تشکر و قدردانی کردند و گزارشی از برنامه‌های انجام گرفته برای سالگرد ارتحال این عالم بصیر ارائه کردند.

همچنین آیت الله محمدی عراقی با ابراز خشنودی از صحت و سلامت این مرجع تقلید شیعیان، بیان داشت: دغدغه آیت الله مصباح یزدی و شما بزرگان از همان دهه‌های چهل، تلاش برای تأسیس حوزه ای علمیه با شرایط علمی خاص بود، که بعدها به تأسیس مؤسسه امام خمینی انجامید. بنده هم به عنوان شاگرد توفیق داشتم تا از محضر شما و همچنین آیت الله مصباح یزدی بهره ببرم و این افتخاری برای ما است.

حضرت آیت الله نوری همدانی ضمن اظهار خرسندی از دیدار خانواده آیت الله مصباح یزدی، ایشان را عالم اهل قیام برای دین دانست و اظهار کرد: ایشان قیام برای خدا داشتند و قیام فکری و قلمی ایشان که برآمده از علم و آگاهی ایشان بود نمونه ای از این قیام است. الله مصباح یزدی باید بر این باشد که آثار و کتب ایشان را به زبان‌های مختلف و برای همه سطوح جامعه منتشر نمایند، آثار ایشان در زمینه‌های مختلف و به صورت دقیق تألیف شده است، که ویژگی خاص ایشان می‌باشد و نباید مجموعه آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی مورد غفلت قرار گیرد. خداوند ایشان را رحمت بفرماید و بر درجاتشان بیافزاید.

 

اعضای ستاد بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی با مراجع عظام تقلید دیدار و گفت وگو کردند

آیت الله علوی گرگانی مطرح کرد؛

آیت الله مصباح یزدی علامه ذوالفنون بود/ خاطره ای از دوران طلبگی علامه

در ابتدای این دیدار، گزارشی از فعالیت‌های ستاد بزرگداشت و اقدامات صورت گرفته برای پاسداشت سالگرد ارتحال این عالم بصیر ارائه شد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، سخنان خود را با خاطره‌ای از آیت الله مصباح یزدی آغاز کرد و افزود: آشنایی من با ایشان به اوایل ورود به قم و حضور در مدرسه علمیه خان برمی‌گردد، که ایشان در آن زمان به دنبال حجره برای تحصیل بودند و بنده برای مدتی ایشان را به حجره خودم دعوت کردم و میهمان بنده بودند و این برای من افتخاری است که مدتی در خدمت ایشان بودم.

وی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی خدمات گسترده ای داشت، اظهار کرد: تربیت شاگردان و تأسیس مؤسسه امام خمینی و همچنین تألیفات گسترده ایشان بخشی از این خدمات بود، الحمدالله این خدمات ذخیره الهی برای مردم و دین شده است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار کرد: ایشان بیانی جذاب داشت و جداً کلام ایشان مؤثر و گیرا بود و واقعاً از نبود ایشان و از اینکه از فیض و علم ایشان بی بهره شدیم، متأثر و متأسف هستیم، ایشان لحظه‌ای آرام نمی‌گرفتند و شب و روز برای علم دین و آموزش شاگردان بیشتر تلاش می‌کردند و ای کاش ایشان بیشتر در بین ما بودند تا از برکات و علم ایشان فیض و بهره می‌بردیم.

وی از آیت الله مصباح یزدی به عنوان علامه ذوالفنون یاد کرد و اظهار کرد: شما به عنوان خانواده ایشان باید به خاطر نسبت داشتن با چنین مردی افتخار کنید، بنده دعاگوی شما هستم و سلام بنده را به خانواده محترم ایشان برسانید.

اعضای ستاد بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی با مراجع عظام تقلید دیدار و گفت وگو کردند

آیت الله سبحانی تاکید کرد؛

لزوم الگوگیری حوزه های علمیه از علم و اخلاق علامه مصباح

حضرت آیت الله سبحانی باعرض تشکر از لطف اعضای ستاد و خانواده این عالم بصیر گفت: بزرگداشت و گرامیداشت یاد علما و بزرگان یک امر پسندیده و تاریخی است، که باید مورد توجه اعضای ستاد قرار گیرد و پاسداشت یاد علما در واقع احیای این بزرگان است.

حضرت  آیت الله سبحانی، از آیت الله مصباح یزدی به عنوان یک عالم متواضع و خاشع یاد کرد و افزود: در رابطه به پاسداشت یاد و خاطره ایشان باید به دو موضوع مهم، خدمات علمی و شاگردان متعدد تربیت یافته مکتب ایشان و همچنین سیره عملی، اخلاقی و معنوی این عالم وارسته توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه نیاز امروز حوزه‌های علمیه به الگوگیری اخلاقی و علمی از چنین بزرگانی است، بر اهمیت جایگاه ستاد بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی در معرفی صحیح این مجاهد پارسا تأکید کرد.

حضرت آیت الله سبحانی، خطاب به فرزندان این یار دیرین رهبری اظهار کرد: شما باید حق ایشان را نسبت به خود ادا کنید و سیره عملی و اخلاقی ایشان بصورت مکتوب نشر و در اختیار علاقه مندان قرار گیرد. همچنین مؤسسه امام خمینی که از ایشان به یادگار باقی مانده است، باید بیش از گذشته گسترش یابد.

در این دیدار، حجت الاسلام مجتبی مصباح از الطاف و ابراز همدردی حضرت آیت الله سبحانی در ایام ارتحال آیت الله مصباح یزدی تشکر و قدردانی کرد و به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در ستاد بزرگداشت این عالم مجاهد پرداخت.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ذوالفقار نژاد
Iran, Islamic Republic of
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
کاش فیلم این جلسات ضبط میشد..
2
0