۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۶۹۴۶۶۸
مدیر حوزه علمیه سمنان:

درمان آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بسیار پرهزینه‌تر از پیشگیری از آن‌ها است

درمان آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بسیار پرهزینه‌تر از پیشگیری از آن‌ها است
سمنان - امام جمعه دامغان گفت: بی تردید درمان آسیب‌های اجتماعی وفرهنگی بسیار پرهزینه‌تر از پیشگیری از آن‌ها است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، علما، مسؤولان و مدیران شهرستانی عضو این شورا درمحل تالار منوچهری مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی دامغان برگزارشد، با اشاره به سالروز تشکیل شورای فرهنگ عمومی و جایگاه و اهمیت این شورا، اظهارداشت: فرهنگ به واقع همه هنجار‌های اجتماعی، نوع و شکل رفتارها، معماری، پوشش، تعامل بین انسان ها، آداب و رسوم و ... را در برمی گیرد و از این رو فرهنگ زیربنای همه ساختار‌های اجتماعی و حتی اقتصادی و سیاسی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با اشاره به اینکه وقتی آسیبی فرهنگی متوجه جامعه ایمانی و فرهنگ مدار ما می‌شود، تلاش در راستای رفع آن نیازمند هزینه‌های مادی و معنوی و وقت بسیار است، خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی به واقع زیر مجموعه شورای انقلاب فرهنگی است و نبایذ نشست ها، موضوعات و تصمیمات آن اسمی، شعاری و فرمایشی باشد.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه همه امور و فعالیت‌ها در جامعه باید پیوست فرهنگی داشته باشد، اضافه کرد: ظرفیت‌هایی همچون آیین‌های کهن و سنتی یا جشنواره‌ها و سوگواره‌ها با موضوعات و پرداخت‌های مختلف به مباحث اعتقادی، اقتصادی، تاریخی و ... با داشتن پیوست فرهنگی متناسب با هرمنطقه می‌تواند ارتقا بخش سرمایه‌های ارزشی و اجتماعی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان خاطرنشان کرد: امروز برای گسترش ارزش‌های اسلامی و ایرانی در برابر هجمه وسیع ضدارزش‌های وارداتی، نیازمند نقشه راه هستیم، رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب این نقشه راه جامع را همراه با بایسته‌های آن در اختیار ما قرار داده، نگاه همه ما به این بیانیه باید راهبردی و عملگرا باشد.

گفتنی است، تبیین جایگاه شورای فرهنگ عمومی در بسط و گسترش ارزش‌های اسلامی و ایرانی در جامعه و نهادینه شدن سبک زندگی قرآنی، هم اندیشی و ارائه گزارشی از روند فعالیت‌ها در راستای آیین بزرگداشت حاج میرزا علی اکبر معلم و هشتمین جشنواره ملی پسته دامغان و راهکار‌های استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی این جشنواره برای معرفی دیار تدین و تمدن دامغان، موضوعات اصلی این نشست بود. /۹۷۷/پ210/
جواد رمضانیان
ارسال نظرات