۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۹۴۶۷۷
با سخنرانی رییس جامعه مدرسین؛

مراسم تودیع و معارفه استاندار قم برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه استاندار قم برگزار شد
مراسم تودیع و معارفه استاندار قم با حضور رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، وزیر کشور، نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم قم در مجلس و مسؤولان استانی برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم تودیع و معارفه استاندار قم بعداز ظهر امروز با حضور آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سردار وحیدی وزیر کشور، آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم، حجت الاسلام ذوالنور و امیرآبادی فراهانی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سرمست استاندار سابق، شاهچراغی استاندار جدید و مسؤولان استانی در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد. 

آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم با تقدیر از استاندار سابق و آرزوی موفقیت برای استاندار جدید، بیان کرد: مسئولیت در حکومت از دو بعد سلبی و ایجابی برخوردار است، بعد سلبی یعنی قدرت طلبی و مال اندوزی ممنوع است بلکه آنچه می توانیم تلاش کنیم تا جامعه احساس امنیت کند.

وی با بیان اینکه از قم باید علم، مدیریت و الگوی صحیح به سایر ملل منتقل شود، گفت: مبلمان شهری قم باید جنبه الگویی برای همه باشد و باید قم ارجمند و به عنوان یک الگو بماند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به پشتیبانی وزیر کشور از آقای شاهچراغی اذعان کرد: پشتیبانی وزیر پشتیبانی از عش آل محمد و خاستگاه انقلاب اسلامی است.

در ادامه امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در سخنانی اظهار داشت: بنده و آقای ذوالنوری دو گزینه بیشتر برای استانداری قم نداشتیم، جناب آقای کاظمی و سردار شاهچراغی گزینه های ما بودند.

وی خاطرنشان کرد: اراده خوبی در دولت به وجود آمده است، قطعاً با آمدن سردار شاهچراغی این هماهنگی در استان هم بیشتر خواهد شد و امید داریم خداوند به ایشان و همه مسؤولان کشور کمک کند تا روزهای بسیار خوب برای مردم قم شاهد باشیم.

دکتر سرمست استاندار سابق قم نیز در سخنانی تصریح کرد: یک مدیر ارشد اجرایی استان باید بتواند هماهنگی را به وجود بیاورد و همانند یک رشته تسبیح این هماهنگی را محقق کند چرا که؛ مهم ترین مولفه یک مدیر موفق ایجاد هماهنگی بین مسئولین خواهد بود و اگر توفیقی در این زمینه به دست آورده ام مرهون فعالیت و همکاری شما همکاران عزیز است.

وی با بیان اینکه در استان قم رتبه 3 را در تامین امنیت اقتصادی داریم، ابراز داشت: هرگاه مشکل واحد تولیدی را برطرف می کردم از صمیم قلب خوشحال می شدم و خوشبختانه در فعال کردن کارخانه ها و واحدهای تولید موفق عمل کردیم، در طرح مواسات و همدلی نیز این استان پیشتاز بود و در استان و با شروع همه گیری بیماری توانستیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و به لطف الهی در دوران کرونا سه بیمارستان تکمیل و راه اندازی شد.

سرمست خاطرنشان کرد: قم یک کلان شهر نیست بلکه یک شهر بین المللی است و با هیچ استانی قابل مقایسه نیست و هیچ استانی به اندازه قم اهمیت ندارد و با درک این اهمیت مسئولیت استانداری قم را پذیرفتم و امروز خوشحالم که این مسؤولیت به عهده سردار شاهچراغی سپرده شده و ایشان با جدیت بیشتر پیشرفت قم را رقم خواهند زد.

سردار سید محمدتقی شاهچراغی پس از مراسم تودیع و معارفه در سخنانی با بیان اینکه بنده هیچ شأنی جز نوکری و خدمتگزاری به مردم قائل نیستم و آرامش آخرت را در راه خدمت به مردم می دانم، اظهار داشت: خدمت به مردم قم برایم افتخار است و باور دارم در این راه محکوم به پیروزی می باشیم و امید دارم این کار با خدمت بیشتر به ولی نعمتان خود محقق شود.

شاهچراغی با اشاره به ظرفیت های موجود در شهر قم اذعان داشت: با ظرفیت بی نظیر قم در حوزه انسانی و هدایت های علما و مراجع تقلید باید خدمت روز افزون به مردم ارائه کرد و البته در مسیر خدمت نیازمند مشارکت مردم می باشیم.

استاندار جدید قم خاطرنشان کرد: شبی در خواب حاج قاسم را دیدم که به من فرمود فلانی آن مسئولیت چه شد، عرض کردم محقق نشد. سردار سلیمانی با اشاره به منطقه جغرافیایی گفت نگران نباش آنقدر کار زمین مانده مردم زیاد است که باید شما آن را بردارید، از خداوند می خواهم بتوانم انجام وظیفه کنم و اصحاب رسانه نیز می توانند خواسته ها و کارهای زمین مانده مردم را به ما انعکاس بدهند.

سردار وحیدی وزیر کشور هم در سخنانی با بیان اینکه باید محتوای تمدن نوین اسلامی از شهر قم و از سوی علمای دینی تولید شود، افرود: باید مفاهیم و  محتوای تمدن نوین اسلامی، دولت و جامعه اسلامی در شهر مقدس قم تولید و عرضه شود.

وزیر کشور با بیان اینکه شهر قم پایگاه انقلاب بوده و خواهد بود، گفت: همانگونه که انقلاب از این شهر آغاز شد، باید تمام مسائل اساسی از شهر قم منشأ بگیرد، از این رو هرگونه تلاشی در زمینه توسعه قم صورت گیرد، کم است.

وی با بیان اینکه شهر قم با مشکلات کمبود آب و پیش روی کویر مواجه بوده، اما این مسائل قابل تدبیر و حل شدنی است، افزود: نباید در شهر قم شاهد ناهنجارهای اجتماعی باشیم، بلکه باید فعالیت های اجتماعی مثبت از شهر قم آغاز شود.

وزیر کشور بیان کرد: در این مراسم از 3 سال خدمت آقای سرمست تقدیر و تشکر می کنم و مسؤولیت استانداری قم بر عهده سردار شاهچراغی که رزمنده هشت سال دفاع مقدس بوده و تمام وجود خود را برای نظام اسلامی وقف کرده، قرار می گیرد.

سردار وحیدی اظهار کرد: هرچند سردار شاهچراغی نظامی است، اما درخواست مردم، علما و نمایندگان مجلس شهر قم این بود که ایشان استانداری قم را برعهده بگیرند.

ارسال نظرات