۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۶۹۴۶۷۹
حجت الاسلام مقدمی در گفت‌وگو با رسا:

اعتراضات و تجمعات برخی طلاب علیه واکسیناسیون، فعالیت انقلابی نیست

اعتراضات و تجمعات برخی طلاب علیه واکسیناسیون، فعالیت انقلابی نیست
دبیر شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه گفت: اعتراضات و تجمعات برخی طلاب انقلابی نما علیه واکسیناسیون را فعالیت انقلابی ندانسته، بلکه کار دشمنان می دانیم.

حجت الاسلام محمود مقدمی، دبیر شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به تجمعات اخیر تعداد معدودی از طلاب علیه واکسیناسیون عمومی، گفت: میزان کارآیی و تأثیرگذاری واکسن های مختلف در تخصص طلاب نیست و ما اجازه نداریم در اموری که تخصصی نداریم، دخالت کنیم، در حالی که جای مباحث علمی در موافقت و مخالفت با واکسن کرونا، کنفرانس های علمی و رسانه ای است.

حجت الاسلام مقدمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب واکسن کرونا را تزریق کردند، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بر تولید واکسن و واردات و خرید واکسن های خارجی به جز چندین مورد خاص، تأکید داشتند.

وی با انتقاد از اعتراضات و تجمعات برخی طلاب انقلابی نما علیه واکسیناسیون گفت: برخی که می گویند رهبر معظم انقلاب خبر از مضرات واکسن نداشته، در حالی که این سخن اجتهاد مقابل نص است، زمانی که رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی فقیه و مرجع تقلید شیعیان واکسن تزریق کردند، هیچ فردی حق اعتراض ندارد و باید حرکت ایشان را الگو قرار داده واکسن تزریق کنند.

حجت الاسلام مقدمی بیان کرد: این گونه تجمعات و اعتراضات سبب می شود که مردم جامعه فکر کنند تمام طلاب مخالف واکسیناسیون عمومی هستند و این روحانیون حرف و سخن تمام طلاب و حوزه های علمیه را می زنند، در حالی که تعداد محدود و معدودی از طلاب با واکسیناسیون مخالف هستند.

دبیر شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه ابراز داشت: هر فردی حق دارد با واکسن زدن موافق یا مخالف باشد، اما نباید به عنوان حوزه های علمیه و نیروهای انقلابی در مجامع این سخنان را بیان کنند.

وی با اشاره به صدور بیانیه شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه در این زمینه گفت: در این بیانیه تصریح شده است که طلاب حوزه های علمیه خود را مطیع امر رهبر معظم انقلاب می دانند و حرکت ایشان را الگوی خود قرار می دهند، از این رو حوزه های علمیه مردم را تشویق به واکسن زدن می کنند و همچنین در این بیانیه هیچ گونه جنبه علمی بر موافقت و مخالفت واکسن بیان نشده است.

حجت الاسلام مقدمی درباره تجمعات اخیر تعداد معدودی از طلاب انقلابی نما علیه واکسیناسیون بیان کرد: بنده احساس می کنم که دست های پشت پرده ای وجود دارد که این ماجراها و اتفاقات را نقش می دهد تا اینکه در کشور دو قطبی‌هایی همچون واکسن اجباری و نه به واکسن ایجاد شود، از این رو ما این گونه حرکات و تجمعات را فعالیت انقلابی ندانسته، بلکه کار دشمنان می دانیم.

گفتنی است، شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه علمیه قم خطاب به ملت ایران و امت اسلامی بیانیه ای صادر و از افراد انگشت شمار نفوذی یا موقعیت ناشناس و حاشيه سازان مدعی انقلابی گری اعلام انزجار کرد.

خبرنگار: قاسم شفیعی پور

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
..انتقاد..
0
0