۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۹۴۶۸۸

اگر امروز، یادگار امام «حاج سید احمدآقا» بودند...

اگر امروز، یادگار امام «حاج سید احمدآقا» بودند...
حاج سید احمدآقا همواره بعد از امام خمینی(ره) از اصل رهبری و آیت الله خامنه دفاع می‌کرد، اما فرزند ایشان نه تنها این راه را ادامه نداد بلکه در سال ۸۸ نیز مواضع عجیبی داشت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با مراجعه به نظرات صریح یادگار امام حاج سید احمدآقا بعد از رحلت حضرت امام خمینی(ره) نشان می‌دهد وی به عنوان امین حضرت امام، همه اعتبار و موجودیت و آبروی خویش را در گرو پاسداری از ولایت فقیه و خدمتگزاری و پشتیبانی تمام و کمال از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (حفظه‌الله تعالی) می‌دید به نحوی که مرزبندی و دافعه و جاذبه او با جریان‌های سیاسی نیز معطوف به محور ولایت فقیه و رهبری بوده است مرور بخشی از بیانات حاج سید احمد خمینی حدفاصل سال‌های 68 تا 73 - زمان رحلت یادگار امام- این حقیقت را روشن می‌کند:

«امروز من و شما باید در همان خط شهدا حرکت کنیم و خالصاً مخلصاً برای خدا و اسلام و نظام، از رهبر بزرگوارمان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (دامت‌برکاته) حمایت کنیم. سرپیچی از ولایت، سقوط نظام را به دنبال دارد.»

«امروز اگر توجه دنیا معطوف به کشور ما است بدین دلیل است که پرچم مبارزه با استکبار همانند زمان حضرت امام در اهتزاز است. امروز رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از همان آرمانهایی دفاع می‌کنند که امام دفاع می‌کردند، زیرا اگر ذره‌ای برخلاف جهت امام حرکت داشتیم، برخورد آنها با انقلاب اسلامی تا این حد قهرآمیز نبود.»

حضرت آیةالله خامنه‌ای در رابطه با نقش مرحوم حاج احمدآقا در تحکیم رهبری انقلاب در دوران بعد از امام می‌فرمایند:

«در مورد مسأله رهبری، ایشان کاملاً نظرشان با آنچه از طرف رهبری ابراز می‌شد، موافق اعلام می‌شد و موافق هم بود. مقصود اینست که در برهۀ بعد از امام ایشان یکی از بهترین مواضعی را که ممکن است کسی مثل ایشان داشته باشد، در دفاع از اصول انقلاب و موازین انقلاب داشتند، و از آن چهره حقیقی خط امام از جان و دل دفاع می‌کردند؛ و از جمله: ایشان از رهبری خیلی دفاع می‌کردند و دفاع جانانه‌ای که ایشان از رهبری کردند که از اساس و اصل رهبری و هم از شخص حقیر، خیلی دفاع می‌کردند، تأثیر زیادی داشت در بعضی روحیه‌هایی که ممکن بود جور دیگری فکر کنند یا احساس کنند.

در هر حال موضعی که ایشان بعد از رحلت امام اتخاذ کرده بودند، خیلی ارزشمند بود و من معتقدم که یکی از بهترین فصول زندگی ایشان عندالله همین فصل اخیر است که واقعاً راه خدا را، راه حق را و راه صحیح را متقرباً الی الله پیمودند. با آنکه یقیناً از ایشان توقعات گوناگونی بود و وسوسه‌هایی بود... اما ایشان محکم ایستاده بود و همان اصولی را که مورد نظر شریف امام رضوان‌الله تعالی علیه بود، با قاطعیت تمام ابراز می‌کرد».

اما در جریان فتنه 88 که اصل ولایت فقیه و نظام هدف گرفته شده بود، تولیت حرم مطهر کارنامه خوبی از خود بر جای نگذاشت.

وی در جریان فتنه سال 88 عملکرد غیر قابل دفاعی از خود نشان داد؛ او در جریان هشت ماهه فتنه در سال 88 یک موضع گیری نسبت به اتفاقات پیش آمده نداشت و حتی در مقابل هتاکی ها و توهین ها نسبت به امام راحل نیز کوچکترین واکنشی نشان نداد و سکوت اختیار کرد. او با حمایت از مثلث فتنه عملکردی سیاه و منفی در کارنامه سیاسی خود به جای گذاشت. در ادامه قصد داریم که عملکرد وی را در طول این چند سال مورد بررسی قرار بدهیم.

همراهی سید حسن خمینی با جریان فتنه

در طول روزهای فتنه که کشور شرایط سختی را می گذراند و به موضع گیری قاطع خواص نیاز داشت، اما وی به عنوان یادگار بنیانگذار انقلاب نه تنها اعلام موضعی نداشت بلکه در اقدامی تأمل برانگیز به همراهی با جریان فتنه پرداخت. تصاویر منتشره از دیدارهای خصوصی سید حسن خمینی با سران فتنه حکایت دارد. دیدارهایی که به منظور حمایت از جریان فتنه انجام می شد. نکته قابل تأمل تر این است که در همان جلسات خصوصی علناً و آشکارا از تقلب در انتخابات صحبت می شد و از فشار بر رهبری انقلاب برای تسلیم در برابر خواسته های جریان آشوبگر حکایت داشت. حال این سئوال مطرح است اگر تولیت حرم دلسوز نظام و انقلاب بود، به عنوان نوه ی امام چرا یکبار واکنشی در مقابل این اقدامات و صحبت ها از خود نشان نداد؟

سکوت تولیت حرم مطهر در مقابل هتاکی به ساحت امام راحل

یکی دیگر از اقدامات تأمل برانگیز تولیت حرم مطهر سکوت وی در برابر هتاکی به ساحت مقدس حضرت امام بود. او کوچکترین واکنشی نسبت به این مسئله از خودش نشان نداد. بعد از پاره کردن عکس امام در روز همه منتظر موضع گیری سید حسن بودند، اما این نوه ی امام حتی در مقابل اهانت به تمثال پدر بزرگش هم کاری انجام نداد.

همه محکوم کردند الا تولیت حرم مطهر!!!

در پی اهانت به ساحت امام راحل مردم و نخبگان به طور گوناگون به محکومیت این کار پرداختند که در ادامه اشاره می شود:

1- با حضور در میدان فلسطین، جامعه ورزش هتک حرمت به امام خمینی(ره) را محکوم کرد.

2- نشست خبری اتحادیه های دانشجویی در اعتراض به هتک حرمت به ساحت امام راحل، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی هتک حرمت امام راحل(ره) را محکوم کرد.

3-استاندار کرمانشاه: هر کس علیه امام و انقلاب گام بردارد محکوم به فناست.

4- بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت در محکومیت اهانت به ساحت امام (ره)، بیانیه جهاد دانشگاهی در محکومیت اهانت به ساحت امام خمینی (ره)، بیانیه جهاد دانشگاهی چهار محال و بحتیاری در محکومیت اهانت به ساحت امام خمینی(ره)،

5- جامه زینب (س) اعلام کرد:حوزه های علمیه جامعه زینب(س) در محکومیت اهانت به ساحت امام خمینی(ره) یک روز تعطیل شد.

6- بیانیه ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان در محکومیت اهانت به ساحت مقدس امام راحل، راهپیمایی سراسری نمازگزاران جمعه در محکومیت هتک حرمت امام (ره).

در کنار این حرکت های مردمی اما از سوی تولیت حرم مطهر اقدامی صورت نگرفت.

ارسال نظرات