۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۹۴۷۱۳
مدیر حوزه علمیه کنگاور:

دغدغه های جامعه، دغدغه‌های حوزه است

دغدغه های جامعه، دغدغه‌های حوزه است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام سنایی مهر گفت: حوزه خود را بخشی از جامعه می داند و هرگز خود را ازمردم جدا نداسته است، بنابراین دغدغه های جامعه، دغدغه های حوزه هم محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سعید سنایی مهر امروز در نشست با جمعی از فعالان مذهبی و فرهنگی شهرستان کنگاور که به مناسبت هفته فرهنگ عمومی برگزار شد، اظهار داشت: حوزه علمیه کنگاور هر هفته روزهای دوشنبه به صورت منظم جلسات هیات طلاب را برگزار می کند که در این جلسات مطالب و موضوعات بسیاری مطرح می شود.

مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور گفت: این جلسات معمولا با حضور امام جمعه شهرستان کنگاور، روحانیون و طلاب در خود حوزه علمیه برگزار می شود.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه تاکید کرد: یکی از ویژگی های مهم هیات طلاب حوزه علمیه کنگاور این است که نه تنها افراد عادی می توانند در آن شرکت کنند، بلکه بسیاری از مسایل و دغدغه های فرهنگی، اجتماعی، عقیدتی و... مطرح می شود و اعضا هرکدام راهکارهای خود را در این زمینه ها ارائه می دهند.

حجت الاسلام سنایی مهر با اشاره به ضرورت فعالانه حضور علمیه های در عرصه های اجتماعی و فرهنگی، بیان داشت: حوزه علمیه خود را بخشی از جامعه می داند و هرگز خود را از مردم جدا نداسته است، بنابراین دغدغه های جامعه، دغدغه های حوزه هم محسوب می شود.

مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور گفت: درخواست ما از رسانه ها این است که در معرفی بهتر حوزه های علمیه و دیگر مراکز دینی و فرهنگی تلاش و دغدغه بیشتری داشته باشند، زیرا در عصر کنونی، دشمنان و معاندان اساس عقاید دینی و فرهنگی ملت ما را نشانه رفته اند.

حجت الاسلام سنایی فر در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: هماهنگی و تعامل فعالان دینی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین حمایت رسانه ها از پروژه های فرهنگی نقش مهمی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان دارد./پ210/

ارسال نظرات