۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۹۴۷۷۶
آیت الله حسینی بوشهری در دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا: 

بعضی رسانه ها نقد را با اهانت اشتباه می گیرند

بعضی رسانه ها نقد را با اهانت اشتباه می گیرند
رییس جامعه مدرسین گفت: نقد موضوع خوبی است، اما متأسفانه گاهی برخی رسانه ها نقد و توهین را با هم اشتباه می گیرند و به جای نقد، دست به توهین و اهانت می زنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار حجت الاسلام محمدمهدی محققی، مدیرعامل و جمعی از مسؤولان خبرگزاری رسا؛ دیده بانی، هشدار به موقع، نقد و پیشنهاد مصلحانه و منصفانه را از رسالت های رسانه ها دانست و افزود: نقد اساساً موضوع خوبی است، اما متأسفانه گاهی برخی رسانه ها نقد و توهین را با هم اشتباه می گیرند و به جای نقد، دست به توهین و اهانت می زنند.

وی با تأکید بر ضرورت شکل گیری نقدهای منصفانه در رسانه ها، ابراز کرد: اگر در رسانه ای نقدی صورت بگیرد، اما شرایط آن رعایت نشود، آن نقد به جای اثر مثبت، بازخورد منفی بر جای خواهد گذاشت و فضای جامعه را ملتهب می کند.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: اخیراً در برخی رسانه ها مشاهده کردیم متأسفانه به جای این که قلم به سوی نقد منصفانه حرکت کند، به سوی مسیرهای دیگری رفت و از همین جهت اثربخشی مورد نظر نویسنده نیز محقق نشد و سرانجام به عذرخواهی منتهی شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در دیدارهایی که رهبر معظم انقلاب با دانشجویان و برخی اقشار جامعه دارند؛ می بینم در یک فضای صمیمی نقدهایی مطرح می شود اما همه اینها با اهانت تفاوت های بسیاری دارد و اسلام عزیز و آموزه های دینی نیز رعایت ادب و اخلاق در هر نقدی را توصیه کرده است.

آیت الله حسینی بوشهری بر ضرورت صیانت از جایگاه رهبر معظم انقلاب تاکید داشت و خاطر نشان کرد: این شخصیت بزرگ، افتخار همه ملل آزادی خواه جهان است؛ امروز نه تنها ملت بزرگ ایران، بلکه همه ملل آزاده جهان به موضع گیری های ایشان توجه دارند؛ تدابیر، رهنمودها و مواضع ضد استکباری ایشان همواره مورد توجه آزادی خواهان قرار دارد و این مایه اعتبار کشور است./1325/

ارسال نظرات