۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۶۹۴۷۸۵

شهید گمنام کاشانی بعد از ۳۵ سال شناسایی شد

شهید گمنام کاشانی بعد از ۳۵ سال شناسایی شد
اصفهان – شهید گمنام محمد بدیعی که در سال ۹۵ بعنوان شهید گمنام در شهر زهکلوت شهرستان جازموریان استان کرمان دفن شده بود بعد ازپنج سال با آزمایش dna هویت او شناسایی شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مادر شهید محمد بدیعی با اشاره به اینکه زبان از وصف مقام و جایگاه شهید ناتوان است، گفت: تنها خداوند می‌تواند مقام والای شهدا را توصیف کند.

وی افزود: بعد از اینکه پدر و مادرشهید به فرزند شهید خود پیوستند شهید والامقام به استقبال پدر و مادر می‌رود و به دلیل اینکه شهید در قیامت بدون سوال و جواب است هنگام ورود به بهشت بدون پدر و مادر وارد بهشت نمی‌شود و هنگام ورود به بهست پشت سر پدر و مادر حرکت می کند.

آیت الله سلیمانی شهدا را سرمایه گرانقدر پدر و مادر شهدا دانست و با تبریک به مادر شهید محمد بدیعی به دلیل داشتن چنین سرمایه گرانقدری، گفت: مقام و جایگاه شهدا به اندازه‌ای والا است که در قیامت تا ۷۰ نفر و در روایت دیگری تا یکصد نفر را شفاعت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: نخستین کسی که مورد شفاعت شهید قرار می‌گیرد پدر و مادر و در ادامه خواهر و برادر و اقوام هستند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه شهید والامقام محمد بدیعی از برکات جامعه ما است که بعنوان شهید گمنام در جازموریان استان کرمان به خاک سپرده شده است، افزود: برای انتقال پیکرشهید محمد بدیعی به زادگاهش کاشان شرعا نمی‌توان نبش قبر کرد، مگر اینکه وصیت کرده باشد.

سرهنگ کریم اکبری فرمانده سپاه کاشان نیز دراین دیدار گفت: شهید جاوید الاثرمحمد بدیعی فرزند مرحوم حبیب الله بدیعی در ۲۷ فروردین سال ۶۷ در تک دشمن درمنطقه عملیاتی فاو به فیض شهادت نایل شد.

وی افزود: شهید محمد بدیعی در سال ۹۵ بعنوان شهید گمنام درشهر زهکلوت از توابع شهرستان جازموریان در استان کرمان دفن شد، اما بعد ازپنج سال هویت این شهید والامقام با انجام آزمایش dna شناسایی شد.

لازم به ذکر است، پیش از ظهر امروز مدیران و مسؤولان شهرستان کاشان با حضور در منزل شهید والامقام محمد بدیعی، خبر شناسایی شهید محمد بدیعی ازسوی آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در کاشان به مادرو خانواده این شهید اعلام و به فراق ۳۵ ساله مادر شهید پایان داده شد.

شایان ذکراست، شهرستان کاشان ۳ هزار ۷۰۰ جانباز ویک هزار و ۷۰۰ شهید والا مقام در دوران دفاع مقدس و حدود ۶۰ شهید در راه دفاع از حرم ائمه معصومین(ع) و جبهه مقاومت تقدیم اسلام کرده است./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات