۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۶۹۴۸۰۹

20 هزار منزل فلسطینی در معرض تخریب/ فاجعه دموگرافیک در انتظار قدس

20 هزار منزل فلسطینی در معرض تخریب/ فاجعه دموگرافیک در انتظار قدس
احمد الرویضی مشاور تشکیلات خودگردان در امور قدس اعلام کرد، بیست هزار منزل فلسطینی در قدس اشغالی با تهدید تخریب به دست صهیونیست‌ها روبرو هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، احمد الرویضی مشاور تشکیلات خودگردان در امور قدس در اظهاراتی گفت، ۲۰ هزار منزل متعلق به خانواده‌های فلسطینی در قدس اشغالی به بهانه نداشتن مجوز در معرض تخریب از سوی رژیم صهیونیستی قرار دارند.

بر اساس گزارش «العهد»، وی افزود، فقط در ۱۲ درصد از مساحت قدس شرقی به فلسطینی‌ها اجازه ساخت و ساز داده می‌شود در حالی که شهرک‌نشنیان صهیونیست اجازه ساخت و ساز در ۴۲ درصد از مساحت آن را دارند.

الرویضی گفت، سیاست تخریبی که رژیم صهیونیستی در این منطقه پیش گرفته در چارچوب آوارگی اجباری شهروندان و خالی کردن شهر از فلسطینی‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود، مسأله تخریب یک مسأله کاملا سیاسی است و دادگاه‌های رژیم صهیونیستی در چارچوب اجرای برنامه‌ها در «الطور»، «شیخ جراح» و حومه قدس، پوشش قانونی برای این مسأله را به کابیته ائتلافی رژیم صهیونیستی اعطا می‌کنند.

الرویضی در ادامه درباره خطر شدیدی که اهالی محلف شیخ جراح در قدس اشغالی را تهدید می‌کند، هشدار داد.

۲۸ خانواده فلسطینی در محله شیخ جراح از سال ۱۹۵۹ با خطر کوچ اجباری توسط رژیم صهیونیستی مواجه هستند.دادگاه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند که این خانه‌ها متعلق به آنچه تشکل‌های دینی خوانده شده، هستند که در سال ۱۹۴۸ فعالیت داشته‌اند.

مدتهاست که کشمکش میان فلسطینی‌ها و دادگاه‌های صهیونیستی در این باره ادامه دارد و رژیم صهیونیستی اعتراض‌های فلسطینی‌‌ها را سرکوب می‌کند۔

طرف‌های مختلف فلسطینی و غیر فلسطینی همواره درباره اقدامات رژیم صهیونیستی برای تغییر بافت جمعیتی (دموگرافی) در قدس و یهودی‌سازی این شهر هشدار داده‌اند./۹۸۸

ارسال نظرات