۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۹۴۸۱۱
مقام حماس:

به روابط با ایران افتخار می‌کنیم

به روابط با ایران افتخار می‌کنیم
خلیل الحیه با بیان اینکه این جنبش به روابط با ایران افتخار می‌کند و هرگز آن را پنهان نخواهد کرد، گفت: حمایت‌های ایران، باعث قدرت مقاومت شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، خلیل الحیه رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی جنبش حماس گفت که «مابه هر طریقی به دنبال رفع محاصره نوار غزه هستیم».

خبرگزاری شهاب به نقل از الحیه گزارش داد: «ما به روابط با ایران افتخار می‌کنیم ، آن را پنهان نمی‌کنیم و تا زمانی که هر حمایتی برای فلسطین و بیت المقدس باشد، از آن استقبال می کنیم»

وی با بیان اینکه، ایران از حماس همه گونه حمایتی می کند و این حمایت همچنان ادامه دارد، خاطر نشان کرد، حمایتهای ایران، عامل کمک کننده به قدرت و توانایی مقاومت در فلسطین بوده و هست.

الحیه در عین حال خطاب به کشورهایی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند، گفت: «کشورها، افراد یا نهادهایی که با [روابط خود را] با اسرائیل عادی کردند، در واقع از پشت به مردم فلسطین خنجر می‌زنند».

وی با بیان اینکه حماس، پرونده تبادل اسرا را از پرونده پایان بخشیدن به محاصره جدا می‌کند، خاطر نشان کرد، رژیم صهیونیستی در تبادل اسرا مانع‌تراشی می‌کند.

الحیه تأکید کرد: «ما آتش‌بس طولانی مدت را بدون دستیابی به یک توافق کامل سیاسی که حقوق مردم ما را برای بازگشت و تشکیل تضمینی کشور [فلسطین]، نمی‌پذیریم... ما نمی‌توانیم در ازای بازکردن گذرگاه‌ها و لغو محاصره آتش‌بس طولانی مدت بپذیریم».

وی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی حاضر نیست بهای معامله مبادله زندانیان را پرداخت کند، گفت: «هنوز بسیار زود است که بگوییم به انجام معامله مبادله نزدیک شده‌ایم»

این مسئول حماس ضمن انتقاد از هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: امروز تشکیلات، به باری بر دوش پروژه ملی فلسطین تبدیل شده است./۹۸۸

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
سیاست خارجی در دوره نوین نیاز به درک عمیق و عرفی دارد.
0
0