۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۹۵۰۱۲
امام جمعه روانسر:

مناطق مرزی کرمانشاه توسط شبکه‌های معاند مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته است

مناطق مرزی کرمانشاه توسط شبکه‌های معاند مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته است
کرمانشاه ـ ماموستا محمدی گفت: شهرهای مرزی استان کرمانشاه همانند منطقه اورامانات به علت نزدیکی به مرز توسط ۱۶ شبکه ماهواره ای بیگانه مورد تهاجم فرهنگی و عقیدتی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا محمد محمدی امروز در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه اظهار داشت: شهرهای مرزی استان کرمانشاه همانند منطقه اورامانات به علت نزدیکی به مرز توسط 16 شبکه ماهواره ای بیگانه مورد تهاجم فرهنگی و عقیدتی قرار دارند چون برنامه های این شبکه های معاند علیه اسلام و فرهنگ ماست.

امام جمعه روانسر تاکید کرد: در این میان بخش اعظمی از این برنامه های ماهواره ای دشمنان علیه نسل ها جوان و نوجوان ماست.

این عالم اهل سنت عنوان کرد: بنابراین باید برای مقابله با این تهاجم فرهنگی و رسانه ای دشمنان که داشته دینی و فرهنگی جوانان ما را نشانه گرفته اند برنامه کاربردی و علمی داشته باشیم که یکی از این برنامه ها ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین این نسل است.

ماموستا محمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خوشبختانه کتابخانه عمومی شهرستان روانسر عملکرد بسیار مناسبی دارد و در این راستا دفتر امام جمعه نیز آماده هرگونه تعامل و همکاری با کتابخانه عمومی شهر می باشد.

فعالیت کتابخانه در فضای مجازی پیگیری شود

در ادامه این دیدار، معصومه حسنی؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه نیز در سخنانی اظهار داشت: فرهنگ زیرساخت اصلی توسعه در هر جامعه است و برای توسعه فرهنگی باید نگاه ما به مسایل کلیدی همانند میزان مطالعه در جامعه و ترویج این فرهنگ نگاهی از روی دلسوزی و مسؤولیت پذیری باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه افزود: بنابراین از مسؤولان انتظار داریم که در راستای نهادینه سازی فرهنگ مطالعه در جامعه همواره یاری‌گر ما باشند و در این مسیر همواره با ما تعامل داشته باشند.

خوانسازی بیان داشت: در سال های اخیر نفوذ فضای مجازی در جامعه بسیار فراوان شده است تا جایی که در فضای مجازی شاهد فعالیت کتابخانه های به صورت مجازی هستیم که باید برنامه ریزی خاصی برای این مهم داشته باشیم و از این فرصت برای ارتقا سطح مطالعه در جامعه استفاده کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر کتابخانه ها بعنوان پایگاه‌های فرهنگی، اجتماعی برای توسعه فرهنگی و در خدمت جامعه هدف و مخاطبان ایفای نقش می‌کنند./1400/پ۲۱۰/

ارسال نظرات