۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۹۴۸۸۷
آیت الله علما عنوان کرد؛

تأکید دین اسلام بر رساندن کمک های مؤمنانه به اقشار آسیب پذیر

تأکید دین اسلام بر رساندن کمک های مؤمنانه به اقشار آسیب پذیر
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: انجام کمک های مومنانه به اقشار آسیب پذیر در قرآن کریم، احادیث و روایات معصومین(ع) به صورت متعدد سفارش شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ششمین مرحله از رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه امروز با حضور آیت الله مصطفی علما در استان کرمانشاه آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در این مراسم اظهار داشت: مبانی دینی و قرآن کریم همواره انسان ها را در انجام امور خیر به مانند آنچه امروز به نام رزمایش انجام می شود، سفارش می کنند.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه بیان کرد: در آیه آیه قرآن کریم به نوعی شاهد این سفارشات است و در سوره  انفاق به صورت تخصصی و کاملتر به تاثیرات کمک به همنوعان و خیرخواهی اشاره شده است.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: شرط مسلمانی تنها به ادای فرایضی همانند نماز، روزه و... نیست، بلکه مسلمان باید در انجام امور خیر و عام المنفعه هم حضوری چشمگیر داشته باشد و همواره در مسیر خدمت به خلق باشد.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) را می توان اولین بانی تشکیل این گونه حرکت های عام المنفعه و خیرخواهانه در کشور دانست و امروز نیز همه با تاسی به رهبر معظم انقلاب اسلامی باید در بحث رزمایش کمک های مومنانه حضوری فعال داشته باشیم.

براساس این گزارش در این رزمایش که ششمین مرحله آن برگزار شود، به همت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بیش از یک میلیون بسته معیشتی شامل خواروبار و نیز بسته های بهداشتی در بین ساکنین مناطق حاشیه ای کرمانشاه توزیع می شود./1400/پ210/

ارسال نظرات