۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۹۵۰۳۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

تشکل‌های سیاسی با همدلی و هم افزایی در پی رفع مشکلات جامعه باشند

تشکل‌های سیاسی با همدلی و هم افزایی در پی رفع مشکلات جامعه باشند
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: باید تشکل‌ها و مجموعه‌های مختلف سیاسی در کنار یکدیگر و با تشریک‌مساعی به دنبال راه‌حل و رفع مشکلات موجود در جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، در خطبه نخست به تبیین اهمیت صله‌رحم و برکات آن در راستای تعالی و رشد اجتماعی و فرهنگی پرداخت.

وی همچنین با تأکید بر تقویت وحدت و انسجام مردم و گروه‌های مختلف سیاسی، اظهار کرد: گروه‌های سیاسی و مجموعه‌های فکری که نظام، رهبری، ولایت و دین را قبول دارند و در پی خدمت به نظام هستند، باید نسبت به هم مهر و مؤانست بیشتری داشته و ارتباط خود را با یکدیگر تقویت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: استان و کشور ما گرفتاری‌ها و کاستی‌های فراوانی دارد و گروه‌های مختلف سیاسی باید در کنار یکدیگر و با تشریک‌مساعی به دنبال راه‌حل و رفع این مشکلات باشند.

وی ادامه داد: اگر هر کدام از این احزاب و گروه‌های سیاسی و فکری مسیر خود را رفته، دیگری را تحقیر و تخریب کرده و او را منفک از مسیر انقلاب قلمداد کند؛ همه فعالیت آن‌ها صرف خنثی‌سازی هجمه‌های متقابل و کم‌توجهی به توانمندی‌های موجود می‌شود، درحالی‌که اسلام و دین و نظام ما این رویه را نمی‌پسندد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه ما مکلف هستیم به خاطر مردم، دین و جامعه در کنار هم قرار بگیریم، تصریح کرد: لازم نیست وقتی گروه‌های سیاسی با هم می‌نشینند و صحبت می‌کنند حتماً و همیشه به نتیجه واحد برسند؛ اما همین همدلی و همراهی و اخلاق‌مداری گروه‌های مختلف سیاسی و مجموعه‌های فکری موجود در نظام، سبب انس و الفت بیشتر و تألیف قلوب می‌شود.

وی خطاب به مجموعه‌های سیاسی و فکری، اظهار کرد: حتی اگر دیدید گروه مخالف شما در فضای مجازی علیه شما مطلبی منتشر کرده است، شما با محبت و بزرگی، ارتباطات حسنه خود را با آن گروه برقرار و تقویت کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه اخوت تنها مربوط به دو برادر یا دو همسایه نیست؛ بلکه برای گروه‌های سیاسی و مجموعه‌های فکری موجود در جامعه نیز ضروری است، افزود: همه گروه‌های سیاسی و مجموعه‌های فکری باید با هم برادر و در کنار یکدیگر باشند و با وحدت و همدلی، برای کاهش و رفع گرفتاری‌های موجود در جامعه تلاش کنند./9314/پ۲۰۱/

هادی رحیمی
ارسال نظرات