۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۶۹۲۲۲۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

نقش‌آفرینی شایسته علمای شیعه و سنی جامعه را به سمت سعادت سوق می‌دهد

نقش‌آفرینی شایسته علمای شیعه و سنی جامعه را به سمت سعادت سوق می‌دهد
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: حضور و نقش‌آفرینی شایسته علمای شیعه و سنی در بین مردم، سبب سعادت و تکامل جامعه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت خراسان شمالی که به مناسبت آغاز سال تحصیلی برگزار شد، با گرامیداشت پیشاپیش هفته وحدت، اظهار کرد: این هفته مایه برکت برای مسلمین و جوامع اسلامی است.

وی با تأکید بر حفظ و تقویت وحدت موجود بین شیعه و سنی در ایران اسلامی، افزود: همه مسلمانان باید برای خشنودی حق‌تعالی و رسول خدا(ص)، پیرو واقعی دستورات خداوند، قرآن کریم و نبی مکرم اسلام(ص) باشند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اشتراکات فراوان بین دو مکتب شیعه و سنی، تصریح کرد: برای رفع اختلافات اندک موجود نیز باید به کتاب و سنت رجوع کرده و اجازه ندهیم دشمنان و بدخواهان این‌گونه اختلافات فقهی و فکری را مستمسک تفرقه و تشتت بین مسلمانان قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت حضور و نقش‌آفرینی علمای دین در جامعه و میان اقشار مختلف مردم، اظهار کرد: این علمای دین هستند که باید مردم را به سمت سعادت و تکامل هدایت کرده و سوق دهند و معارف دینی و احکام شرعی را برای آن‌ها تبیین کنند تا فرد و جامعه در دنیا و آخرت عاقبت‌به‌خیر شوند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه مدارس علمیه ما باید از لحاظ علمی و عملی تقویت شوند، گفت: یکی از وظایف علمای دین این است که افزون بر فعالیت تبلیغی و دینی، با تربیت طلبه و مبلغ، جهل را از مردم دور کرده و بصیرت افزایی دینی و سیاسی کنند.

وی افزود: روحانیان و مبلغان باید برای مردم تبیین کنند که غرب و جبهه استکبار، دشمن همه مسلمانان است و می‌خواهند با تفرقه‌افکنی و ایجاد نفاق بین مسلمانان، اسلام را از بین برده و فرهنگ باطل و استکباری غرب را در بین مسلمانان ترویج دهند.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 863 هزارنفری خراسان شمالی، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که بیشتر آن‌ها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش‌هایی از شهرستان‌های مانه و سملقان و بجنورد سکونت دارند.

یادآور می‌شود، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی(ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد (ص)، (دوازدهم ربیع‌الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شد./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات