۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۸۸۷۳۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

نماز جمعه جامعه اسلامی را در برابر استکبار به ید واحده تبدیل می‌کند

نماز جمعه جامعه اسلامی را در برابر استکبار به ید واحده تبدیل می‌کند
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: سنگر نماز جمعه جایگاه عبادی، تربیتی و سیاسی است و جامعه اسلامی را در برابر استکبار به ید واحده مبدل می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار با ائمه جمعه اهل سنت استان به تبیین نقش و جایگاه ائمه جمعه و نمازهای جمعه و جماعت در جامعه اسلامی پرداخت و اظهار کرد: سنگر بسیار مهم نماز جمعه جایگاه عبادی، تربیتی، تعلیمی و در عین حال سیاسی است تا جامعه اسلامی را در برابر دشمن و نظام استکباری تبدیل به ید واحده کند.

وی با اشاره به اینکه این مهم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی محقق شد و امروز نمازهای جمعه و جماعت شیعه و سنی در سرتاسر این مملکت اقامه می‌شود، افزود: پیش از انقلاب نماز جمعه در منطقه برپا نمی‌شد، اما اکنون شیعیان در خراسان شمالی 16 نماز جمعه و اهل سنت با 10 درصد جمعیت استان، هفت سنگر نماز جمعه دارند و علمای شیعه و سنی هر هفته از تریبون‌های نماز جمعه مردم را به تقوا و اتحاد توصیه می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه به برکت انقلاب و نظام اسلامی علما عزت و حرمت یافته و امروز نمازهای جمعه نقش برجسته‌ای را در شئون مختلف جامعه ایفا می‌کنند، اضافه کرد: ائمه جمعه هر هفته در خطبه‌ها مسؤولان را نقد و نصیحت کرده و در پی بهبود امور هستند، مدیران و مسئولان هم باید این نصایح را بشنوند و پیگیری کنند، زیرا هدف همه ما اصلاح و پیشرفت کشور است.

وی با اشاره به اینکه سنگرهای نماز جمعه نعمت و برکت است و باید شاکر این نعمت باشیم، تصریح کرد: شکر این نعمت آن است که نگذاریم این سنگرها تعطیل شده و در ثانی تلاش کنیم برپایی نمازهای جمعه پررنگ‌تر شود.

امام‌جمعه بجنورد انتخاب مسؤول ستاد نماز جمعه توانمند و استفاده از ظرفیت جوانان را ازجمله راهکارهای پررنگ‌تر کردن نمازهای جمعه دانست و گفت: هرچقدر نمازهای جمعه پررنگ‌تر باشد نظام ما موفق‌تر خواهد بود، زیرا ائمه جمعه مردم را به تقوا، وحدت، همدلی و دستگیری از همدیگر دعوت می‌کنند و همه این موارد زمینه‌ساز تقویت نظام و مردم است.

وی تصریح کرد: مردم هم باید بدانند امام‌جمعه شهر و منطقه آن‌ها اگر عزت و حرمت بیشتری داشته باشد بهتر و بیشتر می‌تواند از حق آن‌ها دفاع و مشکلاتشان را پیگیری کند؛ لذا باید پشتوانه و حامی امام‌جمعه خود باشند و البته از سوی دیگر امام‌جمعه هم باید هوای مردم را داشته باشد و پیگیر حل مشکلات آن‌ها باشد./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات