۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۹۵۰۶۷
تحلیلگر مشهور جهان عرب:

جنگ میان مقاومت و رژیم صهیونیستی کاملاً محتمل است

جنگ میان مقاومت و رژیم صهیونیستی کاملاً محتمل است
عطوان با انتشار مطلبی به بررسی اهداف رزمایش‌های اخیر رژیم صهیونیستی و رمزگشایی از اظهارات دبیرکل حزب الله لبنان که به مناسبت روز شهید مطرح شد، پرداخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر مشهور جهان عرب مطلبی را در خصوص رزمایش‌های اخیر رژیم صهیونیستی و نیز سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت روز شهید، به رشته تحریر درآورد.

عطوان در این مطلب که در روزنامه رأی الیوم منتشر شده، نوشته است: طی روز‌های اخیر اسرائیل ۳ مانور نظامی را برگزار کرده است. مانور اول در نزدیکی مرز‌های لبنان بود و صهیونیست‌ها به تنهایی آن را برگزار کردند. با این حال، مانور نظامی دوم با مشارکت آمریکا، امارات و بحرین در دریای سرخ برگزار شد. این در حالی است که مانور سوم نیز در خلیج فارس به انجام رسید.

این تحلیلگر مشهور جهان عرب در این مطلب آورده است: صهیونیست‌ها از رهگذر برگزاری رزمایش‌های پی در پی به دنبال تحقق اهدافی هستند که به اختصار به آن‌ها اشاره می‌شود. یکی از مهمترین اهداف صهیونیست‌ها از برگزاری مانور‌های نظامی، ایجاد رعب و وحشت در صفوف ایران و متحدان منطقه‌ای آن از جمله حزب الله لبنان، انصارالله یمن و نیز جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در فلسطین است.

در ادامه مطلب مذکور آمده است: هدف دیگری که صهیونیست‌ها از برگزاری رزمایش‌های خود دنبال می‌کنند آمادگی برای مشارکت در نبرد احتمالی با مقاومت لبنان است. در واقع، آغاز قریب‌الوقوع عملیات آزادسازی الجلیل موجب نگرانی صهیونیست‌ها شده است. این همان چیزی است که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در جریان سخنرانی خود در روز پنجشنبه نیز بدان اشاره کرد. صهیونیست‌ها نگران آغاز عملیات آزادسازی الجلیل هستند.

عطوان افزوده است: سید حسن نصرالله در این زمینه تأکید کرد که هدف از برگزاری مانور‌های نظامی گسترده در شمال اراضی اشغالی این است که نبرد الجلیل نزدیک است. نصرالله با این سخن خود صهیونیست‌ها را غافلگیر کرد. برگزاری مانور‌های نظامی رژیم صهیونیستی حامل پیامی برای ایران در آستانه ازسرگیری مذاکرات وین نیز هست.

وی همچنین عنوان کرده است: در واقع، آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال وادار کردن ایران به دادن امتیازاتی در جریان دور جدید مذاکرات هسته‌ای پیش رو هستند. طبق اعلام قبلی، قرار است مذاکرات مذکور در تاریخ ۲۹ نوامبر از سر گرفته شود. چنین اقدامی به زعم واشنگتن و تل آویو به نوعی تهدید جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

تحلیلگر مشهور جهان عرب در ادامه مطلب خود تأکید کرده است: آغاز عقب نشینی نیرو‌های سعودی از عدن، نزدیک بودن زمان تسلط کامل نیرو‌های انصارالله بر مأرب، سفر غافلگیرانه وزیر خارجه امارات به سوریه و اذعان او به بقای اسد در قدرت و نیز سخنان سید حسن نصرالله در خصوص برنامه‌ریزی‌های حزب الله برای ورود به نبرد الجلیل، جملگی تحولاتی هستند که نشان می‌دهند وقوع جنگ میان مقاومت و رژیم صهیونیستی کاملاً محتمل است و در صورت وقوع این جنگ، رژیم صهیونیستی بزرگترین بازنده خواهد بود.

عطوان در پایان مطلب خود به اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جلوگیری از سرقت نفت ایران در دریای عمان نیز اشاره کرد و نوشت: آمریکایی‌ها از اینکه به اقدام سپاه در جلوگیری از سرقت نفت ایران در دریای عمان اذعان کنند، ترسیدند./۹۸۸/

منبع؛ رأی الیوم

ارسال نظرات