۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۹۵۰۷۱
حزب الله خطاب به ریاض:

حفظ هویت عربی در دفاع از مقاومت و آرمان فلسطین است

حفظ هویت عربی در دفاع از مقاومت و آرمان فلسطین است
محمد عفیف مسئول روابط رسانه‌ای حزب الله تاکید کرد که مقیاس داشتن هویت عربی، دفاع از ملت فلسطین و مقاومت آن به عنوان نخستین و کامل‌ترین آرمان عربی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، محمد عفیف مسئول روابط رسانه‌ای حزب الله تاکید کرد فلسطین نخستین و کامل‌ترین آرمان عربی است.

وی طی نطقی در مراسم تجلیل از جمعی از خبرنگاران لبنان در شهرک صور گفت: حزب الله را به دلیل مواضع آن متهم می‌کنند و می‌گویند که اوضاع کشور را تا حد قطع روابط با عمق عربی پیش برده و این یک دروغ آشکار است.

عفیف آرمان فلسطین را جامع‌ترین و نخستین آرمان عربی خواند و گفت: حزب الله به فلسطین نزدیک است و مقیاس دفاع از هویت عربی ملت فلسطین و مقاومت و شهدا، مجروحین و اسرای آن است.

او با طرح این سوال که مگر فقط عربستان و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، عربی هستند، گفت: آیا سوریه، عراق، یمن، لیبی، الجزائر و برادران ما در مغرب عربی عرب نیستند؟چرا فقط عربستان و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مشکل تراشی می‌کنند؟

مسئول حزب الله بر ضرورت حفظ روابط لبنان با کشورهای برادر عربی تاکید کرد و گفت: رابطه با این کشورها به نفع لبنان است و کشور برادر، سوریه نیز دروازه طبیعی لبنان به جهان عرب است./۹۸۸/

منبع: المنار

منبع: فارس
ارسال نظرات