۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۶۹۵۲۴۶
آیت الله علما:

خدمت به مردم، تحصیل علم و رعایت تقوا از مهم ترین آداب بندگی است

خدمت به مردم، تحصیل علم و رعایت تقوا از مهم ترین آداب بندگی است
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: باید آداب بندگی را به صورت کامل و دقیق ادا کنیم و از مهم ترین این آداب بندگی خدمت به مردم، تحصیل علم، داشتن تهذیب و تقوا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در گردهمایی طلاب خواهر شهرستان دالاهو اظهار داشت: والاترین جایگاه در نزد پروردگار بندگی اوست که این امر برای انسان رستگاری و سعادت دنیوی و اخروی به دنبال می آورد.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: خداوند رحیم و رحمان هرگز بنده خود را رها نمی کند و همواره یارگر و پشتیبان اوست ولی این بنده است که خدا را گاهی اوقات فراموش می کند، بنابراین باید به دقت مواظب کردار و گفتارمان باشیم.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه سخنان خود عنوان کرد: اگر بتوانیم که با خدای خویش ارتباطی معنوی و درست برقرار کنیم، در هر زمان و هر مکان خداوند حافظ ماست، بنابراین بندگی خداوند به نوعی زندگی و سعادت ما را تضمین می کند.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آداب و آثار بندگی خداوند متعال برای انسان بسیار فراوان است که بیان یکایک این ثمرات هرگز در یک جلسه و نشست نمی گنجد.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه اظهار داشت: بنابراین باید آداب بندگی را به صورت کامل و دقیق ادا کنیم و از مهمترین آداب بندگی خدمت به مردم، تحصیل علم، داشتن تهذیب و تقوا است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه باید اعمال ما در راستای رضایت پروردگار باشد، افزود: برای خداوند قدم برداریم چون خداوند بلد است با ما چکار کند و ما فقط باید آداب رفاقت را به جا آوریم.

ایت الله علما گفت: باید نشست های دینی و بصیرتی را افزایش دهیم هم در بُعد کمی و هم کیفی، زیرا شرکت در این گونه جلسات معنوی و ارزشی برای زندگی و آینده نسل های جوانان بسیار مناسب و سرنوشت ساز است.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه بیان کرد: باید همواره وقت خود را صرف آموختن علوم کنیم به ویژه علومی که در راستای افزایش بینش و معنویت باشد و بر خداباوری و اعتقادمان بیفزاید.

وی با اشاره به اینکه با علم همراه تقوا و اخلاص می توانیم دنیا را فتح کنیم، افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران اقتدار خود بر جهانیان را به اثبات رسانده است و این همه صلابت به برکت عنایات خداوند، نیت خالص امامین انقلاب و حضور پر ثمر مردم است.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی جهانیان با اسلام آشنا شدند و امروز با صلابت و اقتدار به قدرت اول منطقه تبدیل شدیم که این مایه مباهات برای همه ایرانیان و دوستداران ایران است./1400/پ210/

ارسال نظرات