۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۶۹۵۳۱۳

رونمایی از نسخه جدید پایگاه کتابخانه دیجیتال نور

رونمایی از نسخه جدید پایگاه کتابخانه دیجیتال نور
هم‌زمان با روز کتاب و آغاز هفته کتابخوانی، طی مراسمی از نسخه جدید پایگاه کتابخانه دیجیتال نور، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، هم‌زمان با روز کتاب و آغاز هفته کتابخوانی، طی مراسمی از نسخه جدید پایگاه کتابخانه دیجیتال نور، رونمایی شد.

در این مراسم حجت الاسلام محمد حسین بهرامی رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، حجت‌الاسلام طباطبایی، مدیر پایگاه نورلایب و حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبد الحسین خسروپناه، معاون محترم علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی به ایراد سخن پرداختند.

در این مراسم حجت الاسلام سید مصطفی طباطبایی مدیر پروژه پایگاه کتابخانه دیجیتالی نورگفت: ۱۵ سال از راه اندازی این پروژه گذشته است و این پایگاه بعد از ۱۳ است که به روز رسانی شده است.

وی در ادامه بیان داشت: ۱۳ سال قبل مرکز کامپیوتری نور نسخه اولیه این پایگاه را منتشر کرده بود، اما امروز و در این مراسم نسخه به روز رسانی شده آن رونمایی می‌شود.

حجت الاسلام طباطبایی اظهار داشت: برآورد اولیه در کتاب‌های علوم اسلامی و انسانی در حدود ۱۰۰ هزار کتاب است که البته تا حدود قرن ۱۱ می‌باشد.

مدیر پروژه پایگاه کتابخوانه دیجیتالی نور گفت: در این پایگاه ۷۰۰۰۰ هزار کتاب بارگذاری شده و اگر بخواهیم بدون فضای مجازی این کتاب‌ها را جمع کنیم فضای زیادی را اشغال می‌کند.

سخنران دوم این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه با تمجید از فعالیت‌ها و محصولات مرکز نور گفت: به عنوان عضوی از جامعه محققان و نویسندگان از این زحمات تشکر می کنم.

وی در ادامه با اشاره به شیوه ارزیابی تمدن‌ها در کشورها، بیان داشت: کتاب و نوشته‌های علمی از نشانه‌های جایگاه تمدن یک سرزمین محسوب می‌شود و ایران از قبل از اسلام، در علم و دانش پیشرو بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه اظهار داشت: کتابخانه‌های با قدمت چند هزار ساله نشان از جایگاه علم و علم اندوزی در ایران بوده و اسلام به این حرکت علمی ایرانیان بسیار کمک کرد به گونه‌ای که شکوفایی علمی عظیمی در ایران پس از اسلام، رقم خورد.

سخنران دیگر این مراسم حجت الاسلام بهرامی رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بود که ضمن گرامیداشت روز کتاب و هفته کتابخوانی تاکید کرد: پایگاه کتابخوانه دیجیتالی نور کار بزرگی بوده و حاصل زحمات افراد بسیاری بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در این فرصت لازم است که از زحمات عزیزان که طی سه دهه جوانی استعداد و فرصت های خود را در اختیار قرار دادند تا این محتواهای این پایگاه جمع شود تشکر کنم که مجموع آن این زحمات آنها در این زحمات در این سایت نورلایب آورده شده است.

در پایان مراسم با حضور آیت الله احمد بهشتی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه، حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی شاهرودی عضو مجلس خبرگان رهبری، جناب آقای مرتضی حیدری فرماندار شهر مقدس قم، حجت الاسلام و المسلمین عباس رفعتی رئیس شبکه جهانی ولایت، حجت الاسلام دکتر محمدحسین بهرامی رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و حجت الاسلام  دکتر راشدی نیا معاون پژوهشی مرکز نور از پایگاه کتابخانه دیجیتال نور به آدرس (www.noorlib.ir) رونمایی شد.

ارسال نظرات