۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۶۹۵۳۲۳
آیت الله فیاضی:

از برکات وجودی علامه، اساتید بزرگی در عرصه‌های مختلف معرفی شدند

از برکات وجودی علامه، اساتید بزرگی در عرصه‌های مختلف معرفی شدند
آیت الله فیاضی گفت: بزرگ داشت علمه طباطبایی، بزرگداشت مردی است که می‌خواست بندگی خدا را کند و هدف خلقت را دنبال می‌کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله غلامرضا فیاضی دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی در مراسم چهلمین سالگرد درگذشت علامه طباطبایی در سالن امام خامنه ای حرم حضرت معصومه گفت: این برنامه برای بزرگداشت مردی است که می خواست بندگی خدا را کند و هدف خلقت را دنبال می کرد؛ دنیا متجر و محل تجارت اولیاء خدا است که علامه به خوبی از این تجارت خانه استفاده کرد و دنبال آخرت بود.

وی با قرائت آیاتی از قرآن افزود: صریح قرآن است که «لیس للانسان الا ما سعی» و با توجه به آیات بعد از این آیه و قرائن آن می توان فهمید که سعی مد نظر آیه همان هدف آفرینش است و این دنیا تجارت خانه ای برای این کار است.

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: امثال علامه طباطبایی نگاه می کنند که خدا چه چیزی از آن ها می خواهد و پای چیزی که به عنوان رضایت خداوند تشخیص داده اند استقامت می کنند؛ برکات وجودی ایشان اساتید بزرگی هستند که همه ما می شناسیم.

وی تأکید کرد: اگر انسان بنده خدا بود خدای متعال می شود ولی او؛ علامه طباطبایی با هر وضعی که در دنیا داشت می ساخت چون می دانست کسی این وضعیت را تقدیر کرده که ارحم الراحمین است.

آیت الله فیاضی در پایان خاطرنشان کرد: از آیت الله اعرافی و وزیر محترم ارشاد که به این برنامه آمدند تشکر می کنم و امیدواریم این اجلال از مردان خدا مایه سعادت و عزت باشد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
چه تیتر فاخری
0
0