۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۶۹۵۳۶۲
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان مطرح کرد؛

تقابل کانون های مساجد با آسیب های اجتماعی

تقابل کانون های مساجد با آسیب های اجتماعی
خوزستان - حجت الاسلام همت پور گفت: دستگاه های فرهنگی و هنری باید ضمن شناسایی آسیب‌های اجتماعی در محلات با نوآوری و خلاقیت به مقتضای آسیب‌ها کار‌های فرهنگی ارائه دهند.
حجت الاسلام مرتضی همت پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، از فعالیت ۱ هزار و ۵۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در خوزستان خبرداد و بیان داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از سال ۱۳۷۱ در شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شدند و تا به امروز ۲۶ هزار و ۲۰ کانون در سطح کشور وجود دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان با اشاره به فعالیت‌های این کانون‌ها در تولیدات محتوایی فضای مجازی عنوان داشت: دستگاه‌های فرهنگی و هنری باید ضمن شناسایی آسیب‌های اجتماعی در محلات و شهر‌ها با نوآوری و خلاقیت به مقتضای آسیب‌ها کار‌های فرهنگی ارائه دهند.

حجت الاسلام همت پور درخصوص خدمات ارائه شده از سوی کانون‌ها در بحران‌های مختلف «سیل و کرونا» تصریح کرد: طی دو سال اخیر ۲۲ هزار بسته گوشت گرم در میان نیازمندان خوزستان از سوی ستاد استان صورت پذیرفت؛ البته آنچه که در کانون فرهنگی و مساجد سطح استان در حال انجام است، قابل شمارش نیست.

وی افزود: همه بسته‌های معیشتی و خدمات ارائه شده از سوی بچه‌های مساجد به افراد آسیب دیده و بی بضاعت در سیل و کرونا به صورت خودجوش و آتش به اختیار است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان به فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در این کانون‌ها اشاره داشت و ادامه داد: در بحث کار‌های هنری از جمله سرود، تئاتر‌های انقلابی و مباحث قرآنی کار‌های خوبی ساخته شده و فعالیت‌های گسترده‌ای در حال انجام است.

حجت الاسلام همت پور از برگزاری پانزدهمین مسابقات «مدهامتان» کشوری خبرداد و اظهار داشت: در حال حاضر ثبت نام لازم آغاز شده و افراد فعالیت خود را در این زمینه انجام خواهند داد.

وی در خصوص برگزاری مسابقات در فضای مجازی خاص کتاب و کتابخوانی ابراز داشت: با توجه به اینکه وضعیت کتاب و کتابخوانی در کشور ما خوب نیست؛ برخی از کانون مساجد به صورت تخصصی در این راستا ورود کرده اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان در پایان صحبت های خود گفت: کانون‌های مساجد برای تقابل با هر آنچه که  به عنوان آسیب اجتماعی شناخته می‌شود؛ کار مناسب را انجام دهند. /۹۴۵۴۱/ت302/

ارسال نظرات