۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۹۵۴۲۳

لغو مؤثر تحریمهای غیرقانونی آمریکا یک ضرورت و اولویت اصلی مذاکرات پیشِ‌رو است

لغو مؤثر تحریمهای غیرقانونی آمریکا یک ضرورت و اولویت اصلی مذاکرات پیشِ‌رو است
معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی مجازی با همتایان چینی و روسی خود درباره دور آتی مذاکرات وین تأکید کرد که لغو مؤثر تحریمهای غیرقانونی آمریکا یک ضرورت و اولویت اصلی مذاکرات پیشِ‌رو است.

به گزارش خبرگزاری رسا، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه امروز دوشنبه از طریق ویدئوکنفرانس با سرگئی ریابکوف و ما ژائوسو معاونان وزیران امور خارجه روسیه و چین درباره مذاکرات پیشِ‌رو برای لغو تحریمها گفتگو کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه همسویی مواضع سه کشور در موضوعات مختلف بین‌المللی، سیاست اصولی سه کشور در ترویج چندجانبه‌گرایی و مقابله با یکجانبه‌گرایی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران، هزینه مقابله با یکجانبه‌گرایی است.

باقری ضرورت لغو کلیه تحریم‌های مغایر با برجام و اقدامات متناقض با قطعنامه 2231 به‌صورت قابل راستی‌آزمایی و در راستای انتفاع اقتصادی ایران از عادی‌سازی روابط اقتصادی و تجاری ایران را شرط لازم موفقیت مذاکرات پیشِ‌رو برشمرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به رایزنی‌های اخیر در کشورهای فرانسه، آلمان، انگلیس و اسپانیا در خصوص مذاکرات آتی ابراز کرد: لغو مؤثر تحریمهای غیرقانونی آمریکا یک ضرورت و اولویت اصلی مذاکرات پیشِ‌رو است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات