۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۶۹۵۴۸۶

چهلمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی برگزار شد

چهلمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی برگزار شد
چهلمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی صبح امروز چهارشنبه در دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی با سخنرانی حجج الاسلام رستم نژاد و منصوری در دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه قم با اشاره به تحلیل شیوه مواجه علامه با روایات در تفسیرالمیزان گفت: علامه برای معصومین نقش تبیینی در بیان تفاسیر احکام، قصه ها و لطایف قرآن قائل است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قرآن کد می دهد و پیامبر و اهل بیت (ع) تفسیر و تبیین می کنند، اظهار کرد: واسطه بیان قرآن نبی است همچنانکه الفاظ هم توسط پیامبر خدا قرائت می شد.

وی در ادامه افزود: علامه برای اهل بیت مقام معلمی و مفسر پروری قائل است و هرآنچه از اهل بیت در روایات داریم در قرآن وجود دارد و کلام اهل بیت برگرفته از قرآن است.

حجت الاسلام منصوری در ابتدای جلسه عنوان کرد: علامه طباطبایی در تفسیرالمیزان اقوال مختلف را جمع آوردی کرده و سپس به قرآن عرضه می کند و با نگاه دقیق و احاطه کامل به احادیث و تاریخ و براساس قرآن خروجی می گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه روش علامه بهترین روش برای طرح آیات تقریبی است، خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی نعمت را ولایت می داند و هرچه از زیر چتر ولایت خارج شود را نقمت می داند.

ارسال نظرات