۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۹۵۵۱۸
آیت الله نوری همدانی در دیدار سید ریاض حکیم:

علما برای دفاع از مظلومان جهان با تمام وجود به میدان بیایند

علما برای دفاع از مظلومان جهان با تمام وجود به میدان بیایند
حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: امروز فقط با گفتن و نوشتن کار پیش نمی‌رود، بلکه باید علما و مردم مسلمان برای دفاع از اسلام با تمام وجود به میدان بیایند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام سید ریاض حکیم گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم که لازم است اطلاع رسانی شود تا مردم بدانند علماء چه می گفتند و در مقابل جریان های استبداد و استکبار چگونه مجاهدت کرده و به چه شکل برای دفاع از اسلام در مقابل زورگویان ایستادگی می کردند.

وی در ادامه با اشاره به تلاش های علماء در جهت حفظ و نشر دین اسلام افزود: متأسفانه دشمنی با اسلام و جریان های اسلام ستیز در هر زمانی وجود دارد منتهی شکل آن در هر دوره ای عوض می‌شود، از این رو علماء بایستی همیشه در میدان باشند و هیچوقت منزوی نباشد و باید فداکاری های علماء برای مردم شرح و بسط داده شود.

این مرجع تقلید در ادامه به اهمیت جایگاه مرجعیت اشاره نموده و افزود: در زمان حکومت صدام نقش علماء و بویژه خاندان حکیم، که از خاندان علم و فقاهت و از برجستگان حوزه علمیه نجف محسوب می‌گردند در هدایت مردم و دفاع از اسلام و زنده نگهداشتن فرهنگ اهل بیت (ع) بسیار برجسته می باشد و آنان در این راه شهداء فراوانی دادند.

وی با بیان اوضاع مسلمانان در گوشه و کنار جهان تصریح کرد: متاسفانه استکبار جهانی هر روز به شکلی علیه اسلام و مسلمانان فتنه به راه می اندازد. طراحی نقشه ها از سوی آمریکا و با پول عربستان سعودی از سوی رژیم کودک کش اسرائیل اجرا می شود، شما امروز ببینید در فلسطین، در افغانستان، در بحرین و در یمن چه خبر است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه افزود: امروز فقط با گفتن و نوشتن کار پیش نمی‌رود، بلکه باید تمامی علماء و مردم مسلمان برای دفاع از اسلام با تمام وجود به میدان بیایند. جریان افغانستان و کشتن شیعیان و کشتار مردم بی دفاع یمن اینها اتفاقات کوچکی نیست و وظیفه ما در قبال این جریان ها خیلی سنگین است. لذا باید ابتداء بین مسلمانان وحدت و اتحاد ایجاد شود.

ارسال نظرات