۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۹۵۵۱۹
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تهران در گفت‌وگو با رسا:

اعمال سلیقه در بیان مواضع و تفکرات امام به هیچ وجه قابل قبول نیست

اعمال سلیقه در بیان مواضع و تفکرات امام به هیچ وجه قابل قبول نیست
حجت الاسلام والمسلمین محمودی گفت: اعمال سلیقه در سیر و سلوک و انعکاس مواضع و تفکرات امام خمینی(ره) به هیچ وجه قابل قبول نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در گفت وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با تقدیر از عملکرد خبرگزاری رسا در پیگیری و تقویت اندیشه اصیل حضرت امام(ره) اظهار داشت: نخست از خبرگزاری رسا تشکر می کنم؛ چون بنده اخبار و گزارش های این رسانه را به صورت منظم رصد می کنم و الحمدالله این خبرگزاری در موضوعات سیاسی و فرهنگی با نگاه به مبانی امامین انقلاب پیگیری های خوبی دارد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: فکر می کنم که بحث جهاد تبیین و دفاع از اندیشه سیاسی امام راحل کار ما را سنگین تر کرده است و قطعاً در این میان خبرگزاری رسا می تواند نقش مهم تر و تاثیرگذارتری ایفا کند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: حضرت امام(ره) متعلق به همه آحاد جامعه است و یک چهره و جایگاه فراجناحی دارد و تفکر و خط ایشان متعلق به همه گرایش های سیاسی است که انقلاب و قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول دارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی با اشاره به اینکه اعمال سلیقه در سیر و سلوک و انعکاس مواضع و تفکرات امام خمینی(ره) به هیچ وجه قابل قبول نیست، عنوان کرد: در واقع تفکر امام دفاع از مظلومان و محرومان و مبارزه با مستکبران بود، لذا همه دستگاه ها به ویژه مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) وظیفه دارند که فارغ از جناح های سیاسی و به بدون در نظر گرفتن سلایق سیاسی، آن کسی که امام امت بود و ملت را در برابر دشمنان استوار نگه داشت را تبیین کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تأکید کرد: هر گونه اظهار نظری غیر از مطالبی که عرض کردم، توسط هر جریان و رسانه ای به ویژه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) به هیچ وجه قابل قبول نیست و اگر چنین اتفاقی بیفتد جفا در حق امام(ره) می باشد، زیرا تفکرات ایشان فراجناحی و حتی فراملی است.

این استاد حوزوی در ادامه اظهار داشت: همه وظیفه داریم که از جایگاه امام صیانت کنیم به ویژه کسانی که متولی این مجموعه ها هستند باید بیشتر احساس تکلیف کنند و در واقع این مسؤولیت را آن گونه که شایسته هست باید انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی در ادامه با اشاره به اینکه عملکرد مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) باید مطابق به تفکرات ناب امام راحل حرکت کند، راه اندازی پرونده «تحریف بنیانگذار» در دفاع از اندیشه های ناب امام خمینی(ره) را مورد تقدیر قرار داد و گفت: کاری که خبرگزاری رسا انجام داد پیرو فرمایشات و هشدارهای رهبر معظم انقلاب که چند سال پیش در سالگرد رحلت امام(ره) درباره خطر تحریف امام بود، انجام گرفت و به نظر می رسد کار بسیار ارزشمند و درستی است و باید با قدرت انجام شود و رسانه های دیگر هم به این موضوع ورود پیدا کنند، زیرا امروز برخی جریانات داخلی و خارجی می خواهند امامی به ما معرفی کنند که چنین ویژگی هایی نداشته باشد و در واقع در الگودهی به نسل حاضر جامعه شبهه ایجاد کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: امام خمینی(ره) متعلق به همه است و باید همه عزیزانی که دل در گرو انقلاب و امام دارند حتما به صورت قوی این ایده را دنبال کنند زیرا تفکرات امام(ره) کاملا معلوم است و اکنون هم بعد از ایشان با وجود رهبر معظم راه کاملا مشخص و روشن است و هیچ قابل قبول نیست که جریانات و افراد کسی را غیر از این به اسم امام به خورد جامعه دهند.

حجت الاسلام و المسلمین محمودی با اشاره به اینکه مؤسسه تنظیم و نشر امام باید با نگاهی واقع گرایانه و به دور از جانبدارانه وظیفه خود را انجام دهد، بیان کرد: شخصیت امام راحل کاملا مشخص بود و ایشان هرگز سر سازش با منافقین و معاندین نداشتند و نفوذی ها نتوانستند در شخصیت وی نفوذ کنند و از سوی دیگر مرحوم آقا سیداحمد شخصیتی بود که تا لحظه آخر در خط امام ثابت قدم بود و اجازه نداد که در خط و تفکرات امام خمینی(ره) خدشه ای وارد شود.  

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در پایان سخنان خود، در توصیه به حجت الاسلام سید حسن خمینی گفت: انتظار این است که مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) و یادگاران امام راحل راه ایشان را طی کنند و یقینا اگر خدایی ناکرده غیر از این اتفاقی بیفتد افکار عمومی شاهد و ناظر هستند و این را برخلاف منویات امام می بینند که ان شاء الله امیدواریم که این اتفاقات روی ندهد و اگر احیانا قبلا اتفاقاتی روی داده است، جبران شود./1400/

ارسال نظرات