۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۶۹۵۵۳۶

دیدار مدیردفتر روابط سیاسی کتائب حزب الله عراق با رئیس دانشگاه باقرالعلوم

دیدار مدیردفتر روابط سیاسی کتائب حزب الله عراق با رئیس دانشگاه باقرالعلوم
مدیر دفتر روابط سیاسی کتائب حزب الله عراق با رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مدیر دفتر روابط سیاسی کتائب حزب الله عراق با رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار علی العبودی که به همراه هیئت همراه در این دانشگاه حضور یافته بود، در ابتدا به تاریخچه ای از نحوه شکل گیری کتائب حزب الله اشاره و اظهار داشت: این مجموعه، پس از سقوط نظام صدام به همت برخی از جوانان مومن، ولایی و حزب اللهی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه رویکرد کتائب حزب الله بیشتر فرهنگی و اجتماعی است، افزود: با ظهور داعش تمرکز عمده این جریان به سمت نظامی گرایش پیدا کرده و به مبارزه با آنها پرداخت.
العبودی در بخش دیگری از سخنان خود به خروج آمریکایی ها از عراق اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها در حال حاضر به شکل ذلیلانه در حال اخراج از عراق بوده و به دنبال پیدا کردن بهانه ای برای خروج از این کشور هستند.

مدیر دفتر روابط سیاسی کتائب حزب الله عراق خاطرنشان کرد: آمریکایی به شدت موسسات مدنی و مراکز فرهنگی و اجتماعی را فعال کرده و درحال نفوذ و حضور و اثرگذاری خودشان را در این بخش بوده و می خواهند جای پای خود را به این شکل نگه دارند که در این راستا نیاز است در زمینه های فرهنگی، علمی و اجتماعی حضوری جدی تر و فعال تر داشته باشند و از دانشگاه باقرالعلوم(ع) در این زمینه تقاضای همکاری داریم.

در این نشست رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) نیز ضمن خیرمقدم و اعلام آمادگی همکاری این دانشگاه با مراکز علمی عراق اظهار داشت: در حال حاضر، جهاد اصغر در عراق به پایان رسیده و جهاد اکبر آغاز شده است که باید در جهاد اکبر کارهای نرم افزای و علمی بیش از پیش نمود پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الله مریجی که به لحاظ مطالعاتی آشنایی با فضای داخلی کشور عراق دارد، تصریح کرد: همچنین باید فعالیت های فرهنگی، علمی، اندیشه ای و اجتماعی سبقه جدی تر و فعال تری به خودش بگیرد تا بتواند نیروهای موجود را حفظ و هم اینکه سبب جذب و اثرگذاری طیف بیشتری از جامعه عراق باشد.

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) بیان کرد: با توجه به تجربه ای که در بهره گیری از میراث اسلامی و پیاده سازی آن با نیازهای امروز خودمان در طی سالهای گذشته در جمهوری اسلامی داریم، در دانشگاه باقرالعلوم(ع) آمادگی کامل داریم که این مسیر را به شکل تعامل و دوسویه با عراق بازکنیم.

وی تاکید کرد: در صورتی که میراث اسلامی و اندیشه دینی که به مثابه نور است را پیاده سازی کنیم، تاریکی ها و دشمنی ها خودشان ضعیف شده و کنار می روند.

حجت الاسلام و المسلمین مریجی با اشاره به همکاری های نزدیک عراق، سوریه و لبنان در عرصه های مختلف بین المللی گفت: زمان آن رسیده که دست به دست هم بدهیم و با تعامل و به اشتراک گذاشتن تجربه ها آنها را غنا بخشیده و جبهه دین و محور مقاومت را نیز تقویت ببخشیم، در این راستا نیز دانشگاه باقرالعلوم(ع) آمادگی همکاری تمام با علاقه مندان و مشتاقان به بحث های علمی، فرهنگی و اجتماعی را دارد.

ارسال نظرات