۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۶۹۵۵۷۱
آیت الله علوی گرگانی:

آنچه به عمل بها می دهد، اخلاص است

آنچه به عمل بها می دهد، اخلاص است
حضرت آیت الله علوی گرگانی با تاکید بر اخلاص در عمل گفت: آنچه به عمل بها می‌دهد اخلاص است و مزد حقیقی را باید از خدا گرفت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی صبح امروز در دیدار سردار غلامرضا سلیمانی رییس بسیج مستضعفین با اشاره به اخلاص در عمل گفت: خداوند به پیامبر در قرآن می فرماید همیشه مردم را یادآوری کن چراکه؛ این یادآوری و تذکر انسان را بیدار می کند و من و هم شما به این تذکر نیاز داریم.

وی با اشاره به خاطره‌ای از حضرت آیت الله بروجردی بیان کرد: در تابستان که هوا در قم گرم می شد آقای بروجردی به روستای وشنوه می رفتند، یکی از علماء قم خدمت آقا رسید مشاهده کرد، عده زیادی به ملاقات آمدند، می گوید عرض کردم روایتی شنیدم که حضرت فرمودند به عملت اخلاص بده. سپس ادامه داد وقتی حضرت آیت الله بروجردی این جمله را شنید، گریه کردند و فرمود اخلاص در عمل بسیار سخت است، اینکه انسان تمام کارهایش برای خدا باشد کار بسیار مشکل و بزرگی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با ذکر خاطره دیگری از شیخ جعفر شوشتری اظهار کرد: روزی در بالای منبر به مردم گفت مطلبی امروز می گویم که خدا و پیامبرش نگفته باشد، خداوند می فرماید برای خدا شریک قائل نشویم اما امروز جعفر می‌گوید بیایید خدا را شریک کنید، یک مقدار سهمیه هم در کارهایمان برای خدا قرار دهیم همه آن را برای دیگران نگذاریم. آنچه به عمل بها می‌دهد اخلاص است و مزد حقیقی را باید از خدا گرفت.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان آور شد: مزد عمل در این دنیا همه آن چیزی نیست که به ما می‌دهند اگر اخلاص در کار را ملاحظه کنیم خداوند مزد اصلی را می‌دهد.

ارسال نظرات