۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۶۹۵۵۸۳

توصیه های مراجع تقلید و علما به رییس سازمان بسیج مستضعفین

توصیه های مراجع تقلید و علما به رییس سازمان بسیج مستضعفین
سردار سلیمانی رییس بسیج مستضعفین در سفر به شهر مقدس قم با مراجع تقلید، تولیت آستان حضرت معصومه و رییس جامعه مدرسین دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به مناسبت هفته بسیج سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در سفر به شهر قم حرم حضرت معصومه را زیارت کرد.

سردار سلیمانی پس زیارت مضجع کریمه اهل بیت با حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی، علوی گرگانی، آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم و آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت و گو کرد.

م/جزئیاتی از دیدار رییس بسیج مستضعفین با مراجع عظام تقلید

 بسیج نیرویی دارد که در زرادخانه کشورهای بزرگ دنیا پیدا نمی شود

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار سردار سلیمانی بسیج را همیشه حاضر در صحنه های کمک رسانی و اقدامات جهادی دانست و افزود: هر وقت کلمه بسیج گفته می شود خاطره خوبی در نظر ما تداعی می شود که بسیجیان بی منت در حال خدمت رسانی و جهاد برای مردم هستند و این امر چیزی جز اخلاص نیست.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه بسیج نیرویی دارد که در زرادخانه کشورهای بزرگ دنیا پیدا نمی شود، ابراز کرد: کشورهای دیگر از نعمت بسیج بی بهره اند و از سربازان استخدامی استفاده می کنند که بیشتر به فکر جان خودشان هستند.

م/جزئیاتی از دیدار رییس بسیج مستضعفین با مراجع عظام تقلید

بسیج مستضعفین یعنی ایستادگی در مقابل استکبار جهانی

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی با بیان اینکه امام راحل هدفشان از تاسیس بسیج، بسیج مستضعفین بود، اظهار کرد: بسیج مستضعفین یعنی در مقابل استکبار ایستادگی کردن و امروز کمک شما در مقابل استکبار منحصر به ایران نیست و نگاه کل مستضعفان عالم به شما بسیجیان است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه باید در مقابل دنیا هوشیار و بیدار باشیم، ابراز کرد: آمریکا نقشه می کشد، عربستان پول می دهد و اسرائیل اجرا کننده است، باید در مقابل استکبار بیدار و بصیر بود.

جزئیاتی از دیدار رییس بسیج مستضعفین با مراجع عظام تقلید

امام راحل فرمودند که ای کاش من هم یک بسیجی بودم

حضرت آیت الله سبحانی نیز در دیدار رئیس سازمان بسیج مستضعفین ظرفیت بسیج در در آگاه سازی و مشارکت اجتماعی در عرصه های مختلف را بسیار مهم و تعیین کننده دانست و گفت: نقش بسیج در جامعه اسلامی آنچنان مهم است که امام راحل فرمودند که ای کاش من هم یک بسیجی بودم.

وی تصریح کرد: تصور من از بسیج این است که بقیه نهادها کار خاصی دارند اما در نظام هر کاری نیاز باشد، بسیج هست و این ظرفیت بسیج است.

 

م/جزئیاتی از دیدار رییس بسیج مستضعفین با مراجع عظام تقلید

آنچه به عمل بها می دهد اخلاص است

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان خاطراتی از آیت الله بروجردی و شیخ جعفر شوشتری درباره ضرورت اخلاص در عمل تصریح کرد: خداوند به پیامبر در قرآن می فرماید همیشه مردم را یادآوری کن چراکه؛ این یادآوری و تذکر انسان را بیدار می کند و من و هم شما به این تذکر نیاز داریم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه ابراز کرد: آنچه به عمل بها می‌دهد اخلاص است و مزد حقیقی را باید از خدا گرفت، مزد عمل در این دنیا همه آن چیزی نیست که به ما می‌دهند اگر اخلاص در کار را ملاحظه کنیم خداوند مزد اصلی را می‌دهد.

جزئیاتی از دیدار رییس بسیج مستضعفین با مراجع عظام تقلید

بسیج علاوه بر حفظ مرزهای جغرافیایی کشور باید حافظ مرزهای اعتقادی و فرهنگی ملت ایران هم باشد

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه ماموریت بسیج و شما به عنوان رییس بسیج مستضعفین سخت تر از زمان جنگ تحمیلی است، تصریح کرد: در آن عصر ساز و کارهای دشمن مشخص بود اما امروز عرصه های جدیدی را باز کرده است و گاهی آثار سلبی و منفی آن از آثار سلبی جنگ تحمیلی بیشتر است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ماموریت نیروهای بسیجی در کنار نیروهای سپاه و ارتش گفت: بسیج برای یک دوره دفاعی خاص تشکیل نشده است، بسیج علاوه بر حفظ مرزهای جغرافیایی کشور باید حافظ مرزهای اعتقادی و فرهنگی ملت ایران هم باشد.

جزئیاتی از دیدار رییس بسیج مستضعفین با مراجع عظام تقلید

بسیجیان نیروهای قرآنی هستند که برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند

آیت الله سعیدی با اشاره به نیرو، عزت و توان بسیجیان، خاطرنشان کرد: اگر افرادی با این ویژگی‌ها به دور هر کسی جمع شوند او را موفق می کنند و بدون این کمک ها و نیروهای مردمی اگر رهبر امیرالمؤمنین(ع) هم باشند تبلیغشان اثر کمتری دارد.

امام جمعه قم حفظ، آموزش، تربیت و تقویت نیروهای بسیج را رسالتی مهم دانست و گفت: بسیجیان نیروهای قرآنی هستند که برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند و داشتن این نیروها از توفیقاتی است که به نظام اسلامی داده شده است./901/

حمزه عباسی

ارسال نظرات