۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۹۵۵۸۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

کار ارباب رجوع برای اقامه نماز جماعت در ادارات نباید به روی زمین بماند

کار ارباب رجوع برای اقامه نماز جماعت در ادارات نباید به روی زمین بماند
اصفهان - آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه کار ارباب رجوع برای اقامه نماز جماعت در ادارات نباید به روی زمین بماند گفت: اقامه نماز در ادارات در کمترین زمان اقامه شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در نشست اعضای شورای اقامه نماز شهرستان کاشان که در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه کاشان برگزار شد، گفت: نخستین رکن اجرایی اسلام اقامه نماز است.

وی با اشاره به اینکه سنگر نخست ابلاغ دین در نماز جماعت است و برای حفظ بهداشت و سلامت نمازگزاران در این سنگر باید اهتمام ویژه داشت، افزود: برخی مساجد برای تمامی مسائل بهداشتی حتی مُهر، مکان مُهر و کفش کنی حساس هستند.

آیت الله سلیمانی بر فرهنگ سازی برای اقامه نماز به ویژه نماز جماعت در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: امروز اقامه نماز در دو بخش اداری و کارخانجات و همچنین مردمی در مساجد اقامه می‌شود.

به گفته وی برخی از کارخانجات و صنایع برای برپایی اقامه نماز جماعت بودجه و اعتبار ویژه اختصاص داده اند.

وی به لزوم فرهنگ سازی اقامه نماز جماعت در مساجد سطح شهرستان اشاره کرد و ابراز داشت: همانگونه که مساجد در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه فعال و پشتاز بودند، برای فرهنگ سازی اقامه نماز نیز ازهمه ظرفیت‌های مساجد اعم از پایگاه و کانون‌های فرهنگی مساجد استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه به اهمیت اقامه نماز در ادارات و دستگاه‌های نیز دولتی اشاره کرد و گفت: اگر توان اقامه نماز جماعت در ادارات و نهاد‌ها را نداشته باشیم، نیازمند تجدید نظر جدی در این بخش هستیم.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه کار ارباب رجوع برای اقامه نماز جماعات در ادارات نباید به روی زمین بماند، تصریح کرد: اقامه نماز در ادارات باید در کمترین زمان اقامه شود و اداره برای اقامه نماز تعطیل نباشد.

به گفته وی رسیدگی به کار ارباب رجوع در ادارات باید در اولویت نخست قرار داشته باشد و به بهانه ارتباط با خدا، کار ارباب رجوع نباید روی زمین بماند.

آیت الله سلیمانی گفت: برخی ادارات اقامه نماز جماعت را برای فرار از کار و برخی ادارات نیز اقامه نماز جماعت را برای ارتباط با خدا می‌دانند و کسی که اقامه نماز را برای ارتباط با خدا قلمداد کند اجازه نخواهد داد کار ارباب رجوع به زمین بماند.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با اشاره به اینکه ملت ایران مشهد مقدس را خانه دوم خود قلمداد می‌کنند، افزود: بهترین سوغات مشهد مقدس و هدیه آن به مسجد محل مُهرنماز برای جایگزینی مُهر‌های فرسوده و غبارروبی و عطرافشانی مساجد محل با گلاب است.

آیت الله سلیمانی گفت: شهرستان کاشان نه تنها در اقامه نماز جماعت می‌تواند بعنوان شهرستان پایلوت در کشور معرفی شود بلکه در بسیاری بخش‌ها می‌تواند بعنوان شهر پایلوت معرفی شود.

لازم به توضیح است، در نشست شورای اقامه نماز راهکار‌های بهره برداری از فرایند سامانه سجاده در ادارات و دستگاه‌های دولتی شهرستان کاشان ارائه و از جهاد کشاورزی کاشان به دلیل کسب رتبه برتر اقامه نماز در شهرستان تقدیر شد./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات