۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۹۵۶۳۴

کسب معنویت بدون طلب، خدمت و زحمت امکان پذیر نیست

کسب معنویت بدون طلب، خدمت و زحمت امکان پذیر نیست
آیت الله عبدالهیان گفت: در معنویات طلب، خدمت و زحمت مهم است، اگر این سه چیز نبود خودتان را معطل نکنید.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله عبداللهیان استاد حوزه علمیه در مراسم چهلمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی گفت: این مکان زمانی مخروبه بود که به کمک خیرین بازسازی شد اما آنچه به این مکان رونق بخشیده حضور آیت الله عابدی است که به وسیله این عالم درس تفسیر در حوزه و این مکان برگزار می‌شود و این مجالس تفسیر به برکت علامه طباطبایی است.

وی با اشاره به تجلیل از اساتید و شاگردان علامه طباطبایی اظهار کرد: چقدر خوب است که در تجلیل ها از اساتید و شاگردان نیز یاد شود که این مجلس با یاد از اساتید شاگردان علامه نیز همراه است، و چقدر بهتر که یک سال را اختصاص به شاگردان و اساتید نکوداشت گرفته شود که با این اتفاق وجهه علمی و معنوی علامه بیشتر شناخته خواهد شد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به سلوک علامه حسن زاده آملی ابراز کرد: دو جلد شفا و مصباح الانس در محضر علامه حسن زاده تحصیل کرده ام، از همین رو خاطراتی از این علامه ذوالفنون به یاد دارم از جمله شاگردان علامه طباطبایی در سیر و سلوک علامه حسن زاده آملی است.

آیت‌الله عبداللهیان با اشاره به اینکه آقای قاضی به شاگردان خود توصیه می کردند شبهای جمعه سوره صاد بخوانند عنوان کرد: هر کس که به آقای قاضی و مرام ایشان علاقه دارد شب‌های جمعه سوره صاد بخواند که این سوره درهای آسمان را می گشاید و یکی از مراقبت های علامه حسن زاده این بود که در نماز وتیره سوره صاد می خواند.

وی با بیان اینکه علامه حسن زاده ساعت های طولانی به عبادت می پرداخت خاطرنشان کرد: علامه در مسیر سیر و سلوک شاگرد آقای طباطبایی بود استقامت علامه حسن زاده را کوه ها نداشتند، ساعات طولانی عبادت می کرد و هر کس به جایی رسیده است از برکت عبادت شبانه روزی است.

این استاد برجسته حوزه علمیه وی با بیان اینکه محمد حسن الهی طباطبایی یکی دیگر از اساتید علامه حسن زاده بود، تصریح کرد: علامه در درس بسیار از این عالم تجلیل می کرد، همچنین سید مهدی طباطبایی فرزند آقای قاضی یکی دیگر از اساتید سیر و سلوکی علامه حسن زاده بود که علوم غریبه را از وی آموخت.

آیت‌الله عبداللهیان وی با بیان اینکه در معنویات طلب، خدمت و زحمت مهم است، اظهار داشت: اگر این سه چیز نبود خودتان را معطل نکنید باید به دنبال استاد رفت و منظور از خدمت روحیه خدمت است.

وی در پایان با اشاره به کتاب هزار و یک نکته علامه حسن زاده آملی گفت: برخی از مطالب را رمزی نگاشتند وقتی به علامه عرض می‌ شد رموز کتاب را برای خوانندگان بیان کنید، می فرمود خدا برای اهلش آشکار می کند.

 

محمدحسین پیشاهنگ

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
کاملا درست.
0
0